وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در پی حوادث ناشی از سیل بهار امسال، شاهد یکپارچگی تک‌تک هموطنان و تبلور ارزش‌های اجتماعی فوق‌العاده مردم بودیم.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در نشست‌های جداگانه با معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل، ابعاد مختلف، جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل را بررسی کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: همدلی، صفا، صمیمیت و یکپارچگی ملت، موضوعاتی انکارناپذیر است اما متاسفانه عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه همسو با سیاست‌های دشمنان خارجی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند و این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم، تقویت شود.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل‌زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان‌های خدمت‌رسان تابعه این وزارتخانه باید از خدمات این دستگاه‌ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتماعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه‌های تابعه آسیب‌دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز برای امدادرسانی و رفع مشکلات آسیب‌دیدگان استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از مرحله امدادرسانی که در حال حاضر در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین این مسائل است. در زمینه مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه نیز باید از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.

شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی باید برنامه‌ریزی کنیم و در کنار تولیدکنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود. این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده، اهمیت مضاعف دارد و باید برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل‌زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا ۳ برابر شارژ شد و اقدامات اولیه انجام شد. تسهیل در پرداخت وام‌ قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی نیز در این مدت انجام شد و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد.