نامه رئیس جمهوری به رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه

به گزارش فارس، یک نماینده تهران که نخواست نامش فاش شود خبر داد: رئیس جمهوری طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب خواستار برداشت 2 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات ناشی از سیل شد. این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر گزارشی که شب گذشته به ما ارسال شد خسارات ناشی از سیل در برخی نقاط کشور 13 هزار میلیارد تومان اعلام شده است اما فکر می‌کنم این مبلغ بیش از این مقدار باشد. 

    


طرح مجلس برای برداشت 5میلیارد یورو از صندوق توسعه

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دوفوریتی در مجلس برای برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد و به مهر گفت: همچنین لازم است اقدامات حاشیه‌ای بسیار زیادی برای حل مشکلات سیل‌زدگان انجام گیرد. برای مثال بسیاری از سیل‌زدگان در حال پرداخت وام مسکن، وام ازدواج یا وام مشاغل و مغازه هستند که باید شرایطی فراهم شود تا آنان یک یا دو سال از پرداخت این وام‌ها معاف شوند تا بتوانند خانه و زندگی خود را ساماندهی کنند.

    


پیش‌بینی ادامه بارندگی‌ها تا خرداد

سید احسن علوی، نماینده سنندج در مجلس به ایلنا گفت: ‌ بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته تا خرداد ماه بارندگی‌ها در کردستان ادامه دارد. به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌ها آب کم کم درحال نزدیک شدن به باند فرودگاه سنندج است و از ۹ سدی که در این استان وجود دارد، ۶ سد سرریز کرده است. می‌توانستیم کارهای بسیاری را انجام دهیم که خسارت‌ها به حداقل برسد اما متاسفانه کسی مسئول و دلسوز نیست که اجازه ندهند در مسیر رودخانه ساخت و ساز و کشاورزی کنند. اگر ۱۰ روز قبل از این بارندگی‌ها سدها را تا حدودی تخلیه می‌کردیم نه باعث طغیان رودخانه‌ها می‌شدیم و نه سرریزی داشتیم.

    


استیضاح حجتی باز هم کلید خورد

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس به تسنیم گفت: طرح استیضاح وزیر کشاورزی با 48 امضا دیروز(یکشنبه 18 فروردین) به هیأت رئیسه تقدیم شد. وی با بیان اینکه گرانی مواد غذایی یکی از مهمترین دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: بررسی علل گرانی مواد غذایی در روزهای نخست سال 98 یکی از اصلی‌ترین دستور کارهای کمیسیون صنایع پس از بازگشایی مجلس است.

    


یک رسانه عراقی ادعا کرد

میانجیگری عبدالمهدی میان تهران و ریاض

پایگاه خبری عراقی موازین نیوز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق که به تهران سفر کرده است به دنبال نزدیک کردن روابط میان ایران و عربستان است. این منبع آگاه گفته است که عبدالمهدی در این سفر، پیشنهاد میانجیگری بغداد میان تهران و ریاض به منظور بهبود روابط دو کشور را مطرح خواهد کرد؛ همچنین در سفر قریب‌الوقوع خود به ریاض که قرار است هفته آینده انجام شود پاسخ ایرانی‌ها را به سعودی‌ها منتقل خواهد کرد. این منبع مطلع گفته است که در رابطه با امکان موفقیت این میانجی‌گری خوشبین هستیم.