سردار نقدی:

سکان اقتصاد ما نباید دست وزارت خارجه باشد

سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، در همایش بزرگداشت شهیدان باکری و شهدای لشکر 31 عاشورا در دانشگاه امام صادق (ع)، با اشاره به برخی تحلیل‌های غلط درون دولت گفت: سکان اقتصاد ما نباید دست وزارت خارجه باشد؛ این غفلت، انحراف و ذلت است، ما نباید زیر ذلت برویم. اقتصاد ما باید دست نهادهای اقتصادی کشور باشد.

    


نماینده ولی فقیه در همدان مشخص شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی را به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه‌ شهر همدان منصوب کردند. در این حکم خطاب به حجت‌الاسلام شعبانی آمده است: «سلوک مردمی با همه‌ قشرها بویژه جوانان و تکریم خانواده‌های شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید و از فضل و تقوا و بصیرت که بحمدالله از آن برخوردارید محتوای خطبه‌های جمعه را غنا ببخشید.»

    


کانادا مأمن اختلاس‌گران شده

حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفت: پلیس اینترپل ایران همکاری خوبی با دستگاه قضایی دارد اما مشکل ما با پلیس اینترپل خارج از کشور خصوصاً کشورهایی است که با ما عناد دارند. کانادا مأمن اختلاس‌گران شده و ما از دستگاه قضایی و پلیس کانادا می‌خواهیم که نگذارند چهره کشورشان آنقدر زشت نشان داده شود که به مرکزی برای تجمع اختلاس‌گران بدل شده است. متاسفانه عده‌ای اموال مردم را اختلاس کرده و به کانادا می‌روند.

    


تشکیل پرونده برای تهیه‌کننده بیانیه جنجالی در قم

فرماندار قم از شناسایی و تشکیل پرونده برای فردی که بیانیه‌ای با عنوان «قم آماده قیام علیه نفاق» را تهیه و منتشر کرده است خبر داد. هفته گذشته در پایان تجمع جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در مدرسه فیضیه، بیانیه‌ای قرائت شد که از مردم و طلاب این شهر برای شرکت در راهپیمایی اعتراضی علیه روسای قوه مجریه و مقننه از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام خمینی(ره) دعوت می‌کرد. رضا سیار، فرماندار قم در این باره به ایرنا گفت: نه‌ تنها برای این راهپیمایی اعتراضی مجوزی صادر نشده است، بلکه عوامل آن هم شناسایی شده‌اند. فردی به‌صورت خودسر دست به تهیه و انتشار این بیانیه زده بود که برای او پرونده هم تشکیل شده است.

    


شمخانی:

اینستکس اروپایی‌ها جویی باریک و کم‌ثمر است

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور گفت: رژیمی که به دنبال تسلط از نیل تا فرات بود امروز در مرزهای بی‌اعتبار خودش محصور شده و سردمداران آن از ترس موشک‌های مقاومت خواب آرام ندارند. روابط امروز ایران با عراق ثمره مقاومت و هم‌پیمانی راهبردی و اینستکس اروپایی‌ها مثالی از جوی باریک و کم ثمر است. وی تاکید کرد: تمامی تحرکات بیگانگان و برخی کشورهای شرور در منطقه غرب آسیا به ویژه اقدامات غیر عادی برخی کشورهای منطقه که سابقه سیاه آن‌ها در حمایت از جریان‌های تروریستی اثبات شده است را تحت رصد دائمی داریم.

    


به هر اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی پاسخ محکم می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تهدید صادرات نفت ایران توسط اسرائیل گفت: این اقدام ناامنی بین‌المللی تلقی می‌شود و ما آن را محکم پاسخ می‌دهیم.  امیر سرتیپ امیر حاتمی،  در مورد اظهارات نتانیاهو  که صادرات نفت ایران را «قاچاق نفت» خطاب کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران توان لازم برای برخورد با این موضوع را دارد و در صورت بروز، محکم به آن پاسخ خواهد داد.