دیدار ظریف و اسد به زودی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الفرات عراق از سفرش به سوریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت که به زودی به سوریه سفر خواهد کرد. پس از گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه محمدجواد ظریف و ولید المعلم وزرای خارجه ایران و سوریه، سفیر سوریه در تهران نیز در تماسی تلفنی با ظریف، دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوریه را اعلام کرد.

    


کاسه صبر ایران در حال  لبریز شدن است

وزیر امور خارجه در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران در صفحه توئیتری خود نوشت: «بر خلاف دروغ‌های تمام‌نشدنی نتانیاهو، ترامپ و همدستان‌شان درباره ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر - و برای چندمین بار - وفای به عهد و پایبندی ایران را به توافقی که آمریکا آن را نقض کرده تأیید کرد. با وجود این، کاسه صبر ما دارد لبریز می‌شود.»

    


سفر مسکو با موضوع ونزوئلا

به گزارش ایلنا، محسن بهاروند، دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت خارجه کشورمان به منظور هماهنگی مواضع ایران و روسیه در قبال ونزوئلا صبح دیروز (سه‌شنبه ۱۴ اسفند) در رأس هیاتی وارد مسکو شد. در این سفر قرار است وی با مقامات مختلف فدراسیون روسیه دیدار و در خصوص چگونگی هم‌افزایی در سطح بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کند.

    


به دلایل امنیتی، سفر اسد  بدون اعلام قبلی بود

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایجاد بحران در سوریه را در راستای منافع رژیم صهیونیستی خواند و در پاسخ به سوالی درباره چرایی سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران بدون اعلام قبلی گفت: به دلیل رعایت مسائل امنیتی، این سفر بدون اعلام قبلی انجام گرفت. خرازی با اشاره به اینکه ملت سوریه به شدت از تروریسم ضربه خورده است، گفت: ملت سوریه از اسد برای ایجاد آرامش و همچنین مقابله با تروریسم حمایت می‌کند. وی تصریح کرد: تحلیل دولت‌های اروپایی از تحولات در سوریه و دیدگاه ملت سوریه واقع بینانه نیست.

    


شیخ رشید، پیام پاکستان را برای روحانی می‌آورد

شیخ رشید، وزیر راه آهن پاکستان در سفری سه روزه به ایران درباره درگیری‌های هند و پاکستان با مقامات ایرانی گفت‌وگو می‌کند. به گزارش ژئو نیوز، با استناد به برخی منابع آگاه، شیخ رشید احمد، وزیر راه‌آهن پاکستان عازم ایران شده است تا پیام نخست‌وزیر پاکستان را به حسن روحانی منتقل کند. پاکستان با کشوران متحد خود ارتباطاتی برقرار کرده و مسئله درگیری با هند را در نشست‌های بین‌المللی مطرح می‌کند.

    


موافقت با مراجعه یک روزه نرگس محمدی به بیمارستان

محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع نرگس محمدی درباره موافقت دادگاه با تحت درمان قرار گرفتن موکلش به ایلنا گفت: فقط گفته‌اند که خانواده از پزشک وقت بگیرند. البته ما برای یکشنبه وقت گرفته بودیم که نتوانستند هماهنگ کنند و گفتند یک وقت دیگر بگیرید که او را برای قلب و ریه و مشکلاتی که دارند به بیمارستان ایران‌مهر منتقل کنند. فعلا با یک بار بردن ایشان به بیمارستان موافقت کرده‌اند. این انتقال به بیمارستان فقط یک نوبت و برای یک روز است چون گفته‌اند همه دکترها باشند که در آن یک روز همه دکترها او را ببینند.

    


امیدواریم با آمدن رئیسی  قوه قضاییه ثبات بیشتری یابد

سید مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به احتمال حضور حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئیسی سوابق زیادی در قوه قضاییه دارند و به اصطلاح با پیچ و خم‌های این دستگاه بسیار آشنا هستند و به نظر بنده شایستگی ریاست بر قوه قضاییه را دارند. امیدواریم در سال‌های آتی با مدیریت آقای رئیسی در مسند ریاست این قوه، ثبات بیشتری را در دستگاه قضا شاهد باشیم.