رئیس جمهوری با بیان اینکه علاوه بر مساله روابط دوجانبه اقتصادی، در زمینه اتصال برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان به صورت سه جانبه و سپس با روسیه به صورت چهارجانبه توافق کردیم، افزود: در زمینه گار آمادگی داریم علاوه بر افزایش صادرات گاز به این کشور، برای صادرات گاز از طریق ارمنستان به گرجستان مذاکرات صورت پذیرد و همچنین اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان بحث و بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در پایان نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان و امضای اسناد همکاری مشترک با تقدیر از مواضع ارمنستان در قبال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اظهارداشت: ما می‌خواهیم روابط تهران -  ایروان را در همه عرصه‌ها گسترش دهیم.

رئیس جمهور با ابراز علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال در جاده شمال-جنوب در ارمنستان، تاکید کرد: تسهیل همکاری‌ها در حوزه تراتزیت جاده‌ای، فعال‌تر شدن روابط دو کشور در زمینه کشاورزی و حضور ایران در ارمنستان با تشکیل شرکت کشت و صنعت و همچنین توسعه دامپروری و تقویت کشتارگاه‌ها در این کشور مورد تاکید طرفین بود.

روحانی روابط ایران و ارمنستان را رو به توسعه خواند و تاکید کرد: مهمترین موضوع در همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است که در این مذاکرات راجع به تکمیل سد خداآفرین و نیروگاه مغری بحث و گفتگو کردیم.

وی با اشاره به اتخاذ اقدامات خوب در زمینه اتصال فیبر نوری و تبادل دیتا، ادامه داد: هر دو کشور علاقمند به همکاری‌های بیشتر در زمینه صنعت ای سی تی هستند و ایران آمادگی صادرات در این زمینه را به ارمنستان دارد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در جمع خبرنگاران ، با قدردانی از استقبال گرم رییس جمهور ایران گفت: به عنوان رییس گروه کشورهای اوراسیا می‌گویم توافق‌ها با ایران در پارلمان‌ها در حال بررسی است و امیدوارم به زودی تصویب و عملیاتی گردد.

پاشینیان افزود: همکاری در زمینه انرژی برای ما مهم است و خوشبختانه ایران هم برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام امادگی کرده است که با توافق به سر قیمت آن ، این موضوع عملیاتی می شود. وی با بیان اینکه ارمنستان مصمم به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران است، گفت: ارمنستان امادگی دارد در مسیر ترانزیت گاز ایران به گرجستان نقش ایفا کند و این همکاری می‌تواند به نفع منطقه باشد.