اولین جلسه دادگاه حسین فریدون اسفند برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رئیس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند،س این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن در اسفندماه برگزار می‌شود. اینکه دادگاه علنی باشد یا نباشد منوط به نظر رئیس دادگاه است.

    


دستور پیگیری ادعای رئیس اتحادیه لوازم خانگی

علی لاریجانی در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در واکنش به اعتراضات برخی از نمایندگان درباره اظهار نظر رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص افزایش قیمت‌ها گفت: «اینکه ۴۰ درصد قیمت لوازم خانگی افزایش پیدا می‌کند خلاف است. چه دلیلی دارد که اتحادیه لوازم خانگی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند که باعث نابسامانی می‌شود؟ از آقای پورابراهیمی خواستم که این موضوع را پیگیری کند.»  اخیراً طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت و گوی تلویزیونی گفت که «بلااستثناء سال آینده افزایش قیمت خواهیم داشت. شاید مردم منتظر اتفاقی باشند، به آنها می‌گویم که منتظر نباشید و از امروز کالاهای خود را بخرید نه آنکه به اردیبهشت موکول کنید.»

    


تماس تلفنی مقام پاکستانی در پی ترور در زاهدان

«شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف ضمن ابراز همدردی، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: «یک هیات تخصصی امروز برای گفت‌وگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد. پاکستان آماده هرگونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است.» در پی حمله تروریستی در زاهدان، «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در تهران نیز به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

    


همکاری اطلاعاتی با هند در برابر پاکستان

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «ضعف و کاستی در اشراف اطلاعاتی یکی از دلایل موضوع حادثه تروریستی در زاهدان بوده است» گفت که طبق گزارش ارائه شده در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی رایزنی با طرف هندی برای مقابله با تروریسم در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این اقدام پیام روشنی برای طرف پاکستانی و گروه‌های تروریستی باشد.  وی درباره‌ی دلیل رایزنی با هند گفت: هند کشور مهم منطقه است که همزمان با اقدام تروریستی در زاهدان اقدام مشابهی در هند صورت گرفت و بیش از ۴۰ نفر از نیروهای ارتش هند کشته شدند.

    


دست داشتن عربستان و امارات در حمله تروریستی زاهدان

محمدابراهیم رضایی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون ابعاد مختلف حادثه اخیر تروریستی زاهدان با حضور عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه، مسئولان وزارت اطلاعات، مسئولان وزارت کشور، نماینده سپاه پاسداران و استاندار سیستان و بلوچستان بررسی شد.طبق گزارش‌های ارائه شده این حمله تروریستی با حمایت اطلاعاتی عربستان و امارات انجام شده و مواد منفجره استفاده شده در این حادثه از خاک پاکستان وارد کشور شده است.