به گفته برخی اعضای مجمع تشخیص، امروز قرار است که لایحه پالرمو یا همان الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی تعیین تکلیف نهایی شود. همزمان که بسیاری از سیاسیون از ضرورت تایید و تصویب آن می‌گویند و فضای مجمع را در مورد این لایحه و به طور کلی FATF مثبت ارزیابی می‌کنند، برخی دیگر نظر کاملا متفاوتی دارند.  

حسین مظفر، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از همان‌هاست که به باشگاه خبرنگاران گفته است: ضررهای پالرمو نقد و روشن است، اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF می‌شود، خطاست.

وی با اینکه تصویب لایحه پالرمو هیچکدام از مشکلات اقتصادی ما را حل نمی‌کند، افزود: موافقان پالرمو، دولتی‌ها و وزارت امور خارجه که در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کنند، به صراحت اعلام کرده‌اند پالرمو نمی‌تواند مشکلات تحریمی، بانکی و تبادل پولی و فروش نفت ما را حل کند و در این زمینه‌ها راهگشا نیست اما احتمال می‌دهند نپیوستن به پالرمو ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کند مثلا باعث شود بعضی کشورهایی که با ما تبادل می‌کرده‌اند، دیگر انجام ندهند. به نظر می‌رسد که این فرضیه‌ها پایدار نیست، زیرا ضررهای آن روشن است اما مزایای آن احتمالی و مبهم است.

مظفر تاکید کرد: اگر پالرمو سازمان مستقلی بود، می‌توانستیم در مورد آن بیشتر تامل کنیم اما از آنجایی که  پالرمو یکی از توصیه‌های FATF است و این سازمان توسط یک گروه تصمیم‌گیرنده اداره می‌شود که آن را آمریکایی‌ها، عرب‌ها و اسرائیلی‌ها تشکیل می‌دهند،برای همین هر لحظه می‌توانند تصمیماتی را بر ما تحمیل کنند که ما را در مشکلات بیشتری قرار دهند.

وی در مورد  اصرار دولتی‌ها برای ضرورت تصویب پالرمو خاطرنشان کرد: دنیای غرب سلطه دارد و برای ما شرط گذاشته است اما ما نباید زیر باج خواهی آنها برویم. آنها در برجام  تخلف کردند و مسئولان ما ساده‌اندیشی کردند و بیشتر از تعهدات خود همه چیز را نقد دادند، اما نه تنها چیزی گیرشان نیامد بلکه اکنون طرفین ما دشمنی خود را شروع کرده است.