تابستان امسال بود که شماری از نمایندگان مجلس با جدیت در پی استیضاح روحانی و اثبات عدم کفایت سیاسی او بودند، این تلاش به طرح سوال از رئیس جمهوری ختم شد که آن نیز نهایتا به جایی نرسید. خبرگزاری فارس اما روز گذشته مجددا تیتر زد که طرح استیضاح رئیس جمهوری، حسن روحانی در 14 محور ازجمله عدم برخورد با بیکاری، سوء مدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی، سوء مدیریت در کنترل قیمت کالا‌ها و... کلید خورده است. آنطور که این خبرگزاری نوشته طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهوری توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده و کسی که در حال جمع آوری امضای نمایندگان برای این طرح است، مجتبی ذوالنور، نماینده قم و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس است.  مجتبی ذوالنور به فارس گفته بود که تاکنون 10 نماینده این طرح را امضا کرده‌اند.  

نگاه حاکم در مجلس مخالفت با استیضاح است

رضا انصاری، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس درباره طرح استیضاح رئیس جمهوری به «انتخاب» خبر داد که تعداد اندکی از نمایندگان طرح را امضا کرده‌اند و طرح به هیأت رئیسه مجلس نرفته است. 

وی ادامه داد: این موضوع از جانب چند نماینده مطرح شده و پیگیر آن هستند. اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم و فشارهایی که دشمنان بر مردم می‌آورند، بیشتر از هر چیزی نیاز به اتحاد و انسجام داریم و استیضاح رئیس جمهور در این مقطع زمانی به هیچ عنوان به مصلحت نظام و کشور نیست.

انصاری با بیان اینکه برداشت بنده این است که در مجلس هم بیشتر همین نگاه حاکم است، افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم در خود فراکسیون ولایی هم روی این موضوع اتفاق نظر وجود ندارد و در درون خود فراکسیون هم اختلاف نظرهایی در این موضوع است.