مرتضی بلوکی

تنها با گذشت یک ماه از انتصاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دو جلسه مهم کاری با حضور رئیس‌جمهور و غلامحسین مظفری برگزار شد. این جلسات می‌تواند سرخط تحولی چشمگیر و اساسی در منطقه آزاد کیش باشد.

نگاه ویژه حسن روحانی به جزیره کیش با انتصاب مدیری بادرایت و عملگرا و سابقه موفق می‌تواند نوید روزهای کیش را به ارمغان بیاورد.

مظفری در طی مدت کوتاه با تجربه، روحیات جهادی و مردمی خود خیلی زود توانست رابطه خوب و احساسی را با کیشوندان برقرار کند. که می توان به  بازدید بدون تشریفات وی از بازارها، ملاقات‌های مردمی، دیدار با اصحاب رسانه، قراردادن میز خدمت در محل برپایی نماز جمعه برای دیدارهای مردمی و آشنایی با مشکلات کشیوندان، بخشودگی جرایم تاخیر پرداخت بدهی، جلسات متعدد با فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، استفاده از مشاورین بومی و انتصاب مدیران در معاونت‌های جدید اشاره کرد.

اما باید توجه داشت مشکلات کیش هم به نوبه خود سنگین و نفس گیر است در این بین می توان به مشکلاتی همچون نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژ های عمرانی، انبوه سازان، پروژ های مسکونی و تجاری، نبود سرمایه گذار واقعی خارجی،‌ بی‌رونقی بازار، مشکلات ثبت سفارش کالا و همین طور بی‌انگیزه‌گی سرمایه‌گذارن در منطقه اشاره کرد. اما کیشوندان و فعالان اقتصادی، اکنون با توجه به وضعیت موجود و همین طور از انتصاب دکتر مظفری و حمایت قاطع رئیس‌جمهور از مدیر عامل کیش و رشد و توسعه و رونق جزیره کیش از مدیر عامل خود درخواست دارند تا هرچه سریعتر جزیره کیش به روزهای اوج و با طراوت خود بازگردد.

اما آیا مظفری به همه اهداف خود در راه توسعه و رونق اقتصادی کیش خواهد رسید؟

با وجود سوابق روشن مظفری و توجه ویژه رئیس جمهور به منطقه آزاد کیش،‌ وی باید در این جنگ اقتصادی تمام اهداف و برنامه‌های خود را به منصه ظهور بگذارد؛ زیرا با توجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات اقصادی، دیگر زمان آزمون و خطا نیست و کیش به عنوان یک جزیره کوچک بیش از سایر مناطق نسبت به عملکرد مثبت و یا ضعیف واکنش نشان خواهد داد. مظفری یک فرصت برای جزیره کیش و کیش نیز فرصتی جدید برای ظهور توانمندی وی می‌تواند باشد.