رئیس قوه مقننه خطاب اسرائیلی‌ها گفت: اگر جرأت دارید، ایران را بزنید، به نظرم اسرائیلی‌ها به دنبال ساختن یک پرستیژ کاذب برای خود هستند. البته برای خود نیز دردسر ایجاد می‌کنند اما آمریکایی‌ها می‌خواهند اسرائیل را در منطقه قدرتمند کنند تا سلطه پوشالی پیدا کنند اما حرف‌هایی که اسرائیلی‌ها می‌زنند خلاف است.

علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، درباره امکان عملی شدن تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ایران نیز ادامه داد: آمریکایی‌ها بی‌عقلی می‌کنند ولی مختصر عقلی دارند که رویِ مین پا نگذارند تا ویلچری نشوند. بعید می‌دانم چنین تصوراتی در ذهن آنها باشد. ایران حریف سختی برای آن‌ها است و آمریکایی‌ها با یک حریف سخت درگیر نمی‌شوند زیرا ما آن‌ها را رها نمی‌کنیم.

ایجاد روابط سطح بالا  با کشورهای اسلامی 

وی درباره ارتباط ایران با کشورهای همسایه نیز تصریح کرد: عراق با ایران جنگید، بسیاری از گروه‌های شیعه و سنی کُرد در زمانی که صدام آن‌ها را سرکوب می‌کرد، با ایران رفیق بودند، این‌ها پیروز شدند با ایران نیز رفیق هستند. حالا سعودی‌ها می‌گویند چرا با ایران رفیق هستید؟ مسیر ما این است که با همسایگان‌مان رفیق باشیم.

لاریجانی اظهار داشت: ترکیه کشوری مهم در منطقه است که با توجه به مسلمان‌ بودن و همسایگی اشتراکاتی با یکدیگر داریم. تحولاتی که در 20 سال اخیر در ترکیه رخ داده از تحولات مهم است، اصولا ایران با کشورهای اسلامی بنای ایجاد روابط سطح بالا را دارد. ترکیه‌ همسایه‌ای است که ساختاری دیپلماتیک دارد.

با سعودی‌ها مشکلی نداریم  اما آنها مسئله ایجاد می‌کنند 

وی افزود: سعودی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر غلطی را رفتند و این‌ها یک بار با امارات در افغانستان، طالبان را ایجاد کردند و آمریکا و انگلیس نیز از آن‌ها حمایت می‌کردند. مدتی روابط ایران و عربستان در ظاهر بهبود یافت اما در پشت‌پرده همیشه کارهایی را انجام می‌دادند مدتی نیز ایران با آن‌ها مذاکره کرد اما آن‌ها راه نمی‌آمدند و همیشه مسائلی را ایجاد می کردند. حساسیت‌های بلاوجهی  دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی القاعده با سعودی‌ها مشکلی نداریم اما آن‌ها هستند که مساله ایجاد می‌کنند، گفت: ایران پس از پایان جنگ تحمیلی، نمی‌خواست گذشته را ادامه دهد، بعضی از کشورهای کوچک منطقه هم مساله ایجاد کرده بودند ولی ما بنا را بر این گذاشتیم که روابط جدیدی به وجود آید، اکنون مشخص شده که آن‌ها متوجه نیستند که در مسیری غلط پا می‌گذارند. ایران با کشورهای عربی و حتی سعودی مشکلی ندارد اما سعودی‌ها رفتارشان نادرست است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه یک بار با مرحوم ملک عبدالله پادشاه سعودی ملاقات داشتم و در حاشیه ملاقات به من گفت افرادی به من گفته‌اند که ایران 5 میلیون پاسدار در عراق دارد، گفت: به او گفتم پدر آمرزیده کل پاسدارهای ما 200 هزار نفر هستند چطور ممکن است 5 میلیون پاسدار در عراق داشته باشیم؟ اطلاعات غلط به آن‌ها می‌دهند.