روحانی در جلسه رأی اعتماد به نمکی حضور دارد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت درجمع خبرنگاران بیان کرد: دوشنبه هفته آینده جلسه رأی اعتماد به نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت برگزار می‌شود و رئیس جمهور در این جلسه حضور می‌یابد. وی تاکید کرد: دولت به رأی آوری وزیر خود در مجلس بسیار امیدوار است. معاون رئیس‌جمهور همچنین بیان کرد: با انتخاب وزیر جدید بهداشت طرح تحول سلامت با قوت در دولت ادامه خواهد یافت.

    


زنگنه در واکنش به نامه 72 نماینده علیه او:

حق پیگیری قضایی دارم

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به نامه ۷۲ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مدیریتی وی در وزارت نفت گفت: به نامه 72 نماینده جواب خواهیم داد، هر کسی چیزی مطرح می‌کند باید با سند باشد، فعلا جواب می‌دهیم اما حق پیگیری قضایی دارم.

    


به معنای واقعی آزادیم

احمد خاتمی،  عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در کشور آزادی به معنای واقعی وجود دارد و از خفقان زمان طاغوت خبری نیست.رئیس جمهور آمریکا به سران اروپا پیغام داد در طول سه ماه با همراهی شما جمهوری اسلامی را سرنگون خواهیم کرد.این انسان بی عقل امروز می‌بیند سه سال از آن روز گذشته و کاری از پیش نبرده است و بداند که سال‌های متمادی می‌گذرد و او و همه همدستانش می‌روند و خاکستر می‌شوند اما این انقلاب پابرجا خواهند ماند.

    


چینی‌ها جا زدند

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از کندی کار توسط چینی‌ها در مدرن‌سازی راکتور اراک گلایه کرد و گفت که میگویند اگر همکاری کنیم، ممکن است آمریکا تحریم‌مان کند. وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی در زمینه ایمنی هسته‌ای ، آموزش و همکاری در پروژه گداخت اروپا گفت: در مجموع وضعیت همکاری‌های بین المللی صنعت هسته‌ای ایده‌آل نیست ولی خوب است. صالحی این هشدار را هم داد که شرکای برجام به تعهدات خود عمل کنند، درغیر این صورت دست ایران بسته نیست و برای مواجهه با هر شرایطی گزینه‌های مختلفی در اختیار دارد. به گفته وی روس‌ها هرچه را که تعهد کرده‌اند به نحو احسن انجام می‌دهند. 

    


سخنگوی دولت در راه است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران گفت: روحانی چند گزینه را برای تعیین سخنگوی دولت پیشنهاد داده و گزینه نهایی به زودی اعلام می‌شود.رئیس جمهور به وزرا و معاونین آن‌ها دستور داده که چهارشنبه هر هفته و روزهای دیگری که لازم باشد، به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

    


تروریزم دولتی علیه  پروژه فرهنگی استاد!

دفتر حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به برخی حواشی اظهارات وی درخصوص طرح کودک همسری اطلاعیه‌ای صادر کرد. در ابتدای این اطلاعیه طولانی آمده است: عملیات «ترور شخصیت»، به ویژه از نوع «تروریزم دولتی» با بودجه بیت‌المال و در چند رسانه و خبرگزاری وابسته، علیه پروژة فرهنگی جناب رحیم پور وارد مرحله جدیدی شده که بی‌ارتباط با توطئه دیگری که در آینده، اطلاعاتی از آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و از سوی مافیای خاص، هدایت می‌شود، نیست. جریان فاسد رسانه‌ای با سر شاخه‌هایی در تهران و قم و هماهنگ با رسانه‌های مقیم آمریکا و انگلیس، بویژه در ماه‌های اخیر، در جهت تخریب شخصیت و تحریف سخنان ایشان، تقسیم کار کرده‌اند.

    


انقلاب بی‌همتا

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره با آثار عظیم و دگرگون‌کننده انقلاب اسلامی بر ملت ایران به ویژه جوانان گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فطرت انسانی را زنده کرد. انقلاب اسلامی، این مقطع بی‌سابقه تاریخی که بعید است مشابهی در آینده هم داشته باشد، چنان تحول عظیمی بر اساس معنویت و اسلام ایجاد کرد که از جوانان زمان جهل، فساد و غفلت، انسان‌هایی عاشق ایثارگری و شهادت ساخت.