لاریجانی: پاکستان قول آزادی مرزبانان میرجاوه را داد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان دومین کنفرانس رؤسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه گفت: موضوع مرزبانان میرجاوه نیز در این کنفرانس مطرح شد. برخی شواهد متقن است که برخی کشورها برای آشفته‌سازی و مسئله‌سازی در ایران اقداماتی دارند. به غیر از پاکستان، کشورهای دیگری هم در این موضوع دخیل هستند، درنهایت آنها به ما قول دادند که این موضوع حل شود و به جد پیگیر چنین مسئله‌ای هستیم.

    


اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ علیه ایران را بررسی می‌کند

روزنامه فاینشنال تایمز نوشت: «منابع خبری گفته‌اند نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در بروکسل درباره اعمال تحریم‌های محدود علیه ایران به دلیل ادعاهای مطرح‌شده درباره اقدامات ایران در دانمارک بحث و رایزنی خواهند کرد.» پلیس دانمارک ماه گذشته بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.

    


سرنوشت 31 استیضاح در مجلس دهم

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با پنج استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با چهار استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند. وزارت‌خانه‌های راه و نیرو سه مورد استیضاح، وزارت خانه‌های اقتصاد و کشاورزی هر کدام دو مورد استیضاح و وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و ورزش و امور خارجه هر کدام یک مورد استیضاح داشته‌اند از این تعداد ۱۶ مورد انصراف و دو مورد عدم اعتماد (کرباسیان و ربیعی) و چهار مورد رای اعتماد مجدد ( آخوندی دو مرتبه، ربیعی و حجتی ) و دو مورد استعفا آخوندی و شریعتمداری داشته‌ایم. 

    


بازگشت 260 ایرانی از لندن به تهران 

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توئیتی نوشت: قاچاقچیان بین‌المللی برای منفعت خود مهاجرت غیرقانونی را تشویق کرده و جان و مال افراد را به خطر می‌اندازند. اما برخی قربانی‌ها که به هدف نمی‌رسند، تصمیم بهتری می‌گیرند. در دو سال گذشته، ۲۶۰ نفر ایرانی که اقامت غیرقانونی در انگلیس داشتند، با مراجعه به سفارت ایران در لندن به ایران برگشته‌اند.

    


بودجه کم منجر به ترور در مناطق مرزی می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید این کمیسیون از منطقه چابهار در سه شنبه آینده خبر داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها برای یک پنجم از کل نیاز مرزی ما، بودجه در نظر گرفته شده است و دولت باید در این مسئله تجدیدنظر کند. حادثه‌های تروریستی اتفاق افتاده مانند اتفاقی که در چابهار رخ داد، نشان می‌دهد که اگر در این بخش‌ها بودجه خوبی تخصیص ندهیم و کوتاهی شود، کشورمان دچار آسیب‌های عدیده‌ای خواهد شد.

    


«دنا» و «فاتح» به نیروی دریایی الحاق می‌شوند

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: هفته گذشته ناوشکن پیشرفته سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد و در آینده نزدیک نیز ناو دنا و زیردریایی فاتح الحاق خواهند شد. اعلام می‌کنیم که در تامین چرخه تجهیزات مورد نیاز در عرصه دریا، پیشرفته‌ترین امکانات را پای کار آورده‌ایم و می‌توانیم با این امکانات تجهیزاتمان را به روز کنیم و بهترین نوع ماموریت را در عرصه دریا داشته باشیم.