رئیس‌جمهور گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در وهله اول با تلاش برای رفع مشکلات در جامعه امیدآفرینی و انگیزه آن‌ها را برای مشارکت اجتماعی ارتقا دهند و در وهله دوم نیز برای عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کرده و ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در جلسه هیأت دولت دو وظیفه مشخص برای دولت درزمینه انتخابات برشمرد و افزود: اعضای دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در وهله اول باید با تلاش برای رفع مشکلات و گشودن گره‌ها در جامعه و مردم امیدآفرینی و انگیزه آنها را برای مشارکت اجتماعی ارتقا دهند و در وهله دوم نیز مسئول هر کدام از دستگاه‌های دولتی باید برای عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کرده و ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

در این جلسه دستور قبلی رئیس‌جمهور برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۰ هزار نفر از شاغلین صنایع دستی و راهنمایان گردشگری، مطرح و مقرر گردید سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع را با فوریت اجرا نمایند.

در جلسه هیأت دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات دولت برای تسویه پاداش پایان خدمت جمعی از بازنشستگان، از پرداخت مطالبات ۶۵ درصد از بازنشستگان با رقمی معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقیمانده نیز تا یکی دو هفته آتی پرداخت می‌شود.

منظور همچنین با اشاره به توضیحات روز سه‌شنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس درباره خدمات و اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت و درمان، با بی‌نظیر توصیف کردن خدمات دولت مردمی در این حوزه اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳ و نیم میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۲۹۵ هزار میلیارد تومان نیز به شکل ریالی به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است و مجموع تخت‌های جدید بیمارستانی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند به ۷ هزار تخت بالغ می‌شود و هزار خانه بهداشت جدید نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گزارشی از پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های اشتغالزایی در ۳ فصل گذشته، از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور و افزایش فرصت‌های شغلی دائمی و ماندگار و کاهش فرصت‌های شغلی موقت خبر داد و خاطرنشان کرد: هر چند هنوز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان بالاست، اما آمارها در این عرصه نیز کاهشی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از اعزام ۵۱۲ هزار نفر از ایثارگران به سفر از سوی این بنیاد خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر به حج و عتبات اعزام شده‌اند. ضمن اینکه هزار جانباز قطع نخاعی نیز با دریافت حق پرستاری و همیاری به سفر اعزام شده‌اند که از این تعداد ۳۶۰ نفر مشهد را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه از هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای «مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو» گزارشی ارائه کرد.