جهانگیری:

کشور در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که دیروز به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی، در استان کرمان، وارد جیرفت شد، در این استان گفت: وجود همه دشواری ها، بخش زیادی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم. امروز کشور در موقعیت بسیار مناسبی است و توسعه کشور شتاب خوبی دارد البته تنگناها و محدودیت هایی نیز وجود دارد و امیدوارم بتوانیم جشن های انقلاب را به خوبی برگزار کنیم و مردم حضور خوبی در این جشن‌ها داشته باشند.

‎    


نامه تعدادی از وزرا به رهبری

علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتری خود نوشت: «تعدادی از وزیران طی نامه‌ای از مقام رهبری درخواست کرده‌اند برای تسریع در بررسی CFT و پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت، ایشان تاکید مستقیم فرمایند. ‌عضو افراطی جبهه پایداری در کمیسیون امنیت ملی در تحریفی آشکار، این نامه مشفقانه را تعبیر به تهدید به استعفای جمعی از کابینه کرده است.» رحیمی نامی از نماینده نمی‌برد ولی پیش از این جواد کریمی قدوسی در اظهاراتی که برخی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به این جریان آن را منتشر کرده بودند به مسئله نامه جمعی از وزرای دولت به رهبر انقلاب اشاره کرده بود.

    


مرتضوی همین جاست

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با ادعای زندانی نبودن سعید مرتضوی گفت: آنچه از قول وکیل این فرد مطرح شده بود، توسط خود وکیل هم تکذیب شد و لذا اینکه این فرد به خارج از کشور رفته است و در زندان نیست و در نجف بسر می‌برد و با عتبات عالیات همکاری می‌کند، قطعا تکذیب می‌شود. وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با ادعای خروج سعید مرتضوی از کشور، گفت: این فرد در زندان است و نه در ایران و نه در غیرایران به کاری مشغول نشده است.

    


تکذیب یک خبر درباره احضار سفیر ایران در آلمان

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد هرگونه ارتباط ادعای مطرح شده توسط برخی رسانه‌های آلمانی مبنی بر دستگیری یک تبعه افغان- آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران، اظهار کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان خبر را تأیید نمی‌کنم کاردار موقت جمهوری اسلامی ایران به منظور دیگری و با درخواست سفارت ایران به وزارت امور خارجه آلمان رفته و اساساً بحث احضار از بنیان نادرست است. یک نشریه آلمانی به تازگی مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) جاسوس ایران در ارتش آلمان را لو داده است.

    


بخشی دوباره دستگیر شد

محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: با نیابت قضایی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست جلب بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد. این فرد شب گذشته در دزفول با همکاری نیرو‌های امنیتی-انتظامی دستگیر شده است. ‎این مقام قضایی در گفت‌وگو با میزان با تکذیب خبر منتشره مبنی بر هجوم نیرو‌های مسلح ناشناس به خانه وی تصریح کرد: این فرد از صبح روز گذشته متواری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پس از اقدامات موثر عملیاتی دستگیر شد.

    


تشکیل پرونده برای  4200 تاجر متخلف

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به مهر گفت: برای واردات کالاهای اساسی حدود ۳.۵ میلیارد دلار منابع ارزی تخصیص یافته اما تا الان کالاها تحویل نشده است به همین دلیل برای ۴۲۰۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شده است. با توجه به رتبه‌بندی ۲۱ هزار نفر از بازرگانان کشور، از این به بعد به بازرگانانی اجازه صادرات و واردات کالا داده می‌شود که بالاترین رتبه را از جهت اعتبار دارند و افرادی که دارای سابقه چک برگشتی، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و یا عدم تحویل کالا و ارز باشند، اعتبار لازم را کسب نخواهند کرد.