یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: جبهه پایداری معتقد است مطالبات و انتظاراتی را که از مجلس انقلابی و مجلس اصولگرایی به ریاست قالیباف داشتند برآورده نشده است. این بحث قبلا هم مطرح شده است و حتی از تریبون مجلس نیز این موضوع مطرح شده است.

سیدحسین نقوی حسینی، درباره جبهه بندی‌های جدید میان جریان اصولگرا به منیبان، گفت: به نظر من در آرایش سیاسی جریانات، گروه‌ها و احزاب فعال در انتخابات در حوزه اصولگرایی شاهد ۴ جریان هستیم. وی افزود: جریان مبنا که با سردمداری محسن رضایی و قالیباف فعالیت می‌کند. جبهه پایداری که پنجشنبه نشستی برگزار کرد و شورای مرکزی آن‌ها انتخاب شد که حرکتی کاملا انتخاباتی بود تا فضا را برای انتخابات آماده کنند.

به گفته نقوی حسینی، همچنین جریان شریان نیز وجود دارد که آن‌ها نیز فعال هستند و در تلاش هستند تا فضای جدیدی برای لیست خود ایجاد کنند. از بین جریان قدیمی اصولگرایی نیز عده‌ای را دعوت کردند. شورای وحدت نیز از جریانات قدیمی اصولگرایی است که در دوره‌هایی از انتخابات، نقش آفرین بوده است آن‌ها نیز خیلی فعال در حال برگزاری جلسات هستند تا لیست واحدی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: ما شاهد رقابت ۴ جریان هستیم و علاوه بر این‌ها جریان‌های اصولگرا مستقل هم هستند که فعالیت می‌کنند و معتقدند که ما لیست‌های مستقلی می‌دهیم، مانند ایران قوی و عدالت طلبان ایران اسلامی که سردار حکیم و دوستانشان هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: رایزنی‌ها و زمینه‌هایی وجود دارد که برخی جریان‌ها به یک جمع بندی واحد برسند. تحلیل برخی دوستان این است که این جبهه بندی ها، برای سهم خواهی و تعیین تعداد افراد آن‌ها در لیست‌ها است و هرکدام ممکن است به یک وحدت هم برسند، اما هنوز خبری نیست.

به گفته نقوی حسینی، جبهه پایداری معتقد است مطالبات و انتظاراتی را که از مجلس انقلابی و مجلس اصولگرایی به ریاست قالیباف داشتند برآورده نشده است. این بحث قبلا هم مطرح شده است. جبهه پایداری از نحوه مدیریت مجلس به طور کلی راضی نیست؛ بنابراین با این نوع مدیریت موافق نیستند و قطعا معتقدند که مجلس باید انقلابی‌تر عمل کند.

وی افزود: اگر ما به مشارکت حداقلی قانع باشیم و معتقد باشیم همین اقشار حزب‌اللهی، اصولگرا و پایبند همیشگی به صندوق رای و جمهوری اسلامی و دولت رئیسی رای بدهند و اقشار خاکستری نیایند، جبهه پایداری پیروز می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان یادآور شد: پایداری این سبد رای را دارد و به همین خاطر با دیگر گروه‌ها شریک نمی‌شود، اما اگر به مشارکت حداکثری قائل باشیم و میزان مشارکت، حداکثری شود شرایط انتخابات متفاوت می‌شود، چون خیلی از سلایق پای صندوق می‌آیند و به پیروی از مقام معظم رهبری مشارکت می‌کنند، اما به جبهه پایداری رای نمی‌دهند. در نتیجه همه چیز به میزان مشارکت بستگی دارد.