عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص اظهارات محسن رضایی مبنی بر باز شدن جبهه‌های جنگی جدید در جنگ به دیده‌بان ایران گفت: چنین مسائلی در اختیار رهبری است نه دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا. ایشان باید مستندات این ادعای خود را ارائه دهند.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در گفتگو با المیادین گفت که  طی روزهای آینده، جبهه‌های جنگی جدیدی در جنگ علیه غزه باز خواهد شد و اگر وضعیت غزه همچنان وخیم شود، نمی‌توان از واکنش جوانان مسلمان جلوگیری کرد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا همانطور که محسن رضایی عنوان کرده، قرار است جبهه جدیدی باز شود، به دیده‌بان ایران گفت: «به محسن رضایی ربطی ندارد. بهتر است از خود ایشان که این ادعا را مطرح کرده‌اند این پرسش را مطرح کرد. به دلیل اینکه ایشان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور هستند اگر در حوزه اقتصاد اظهارنظر می‌کردند من می‌توانستم تفسیر و تحلیلی داشته باشم ولی خودشان که چنین ادعایی داشتند باید مستندات را هم ارائه دهند.»

 وی درخصوص اینکه آیا چنین اظهاراتی تبعات دخالت ایران در این جنگ را افزایش نمی‌دهد، بیان کرد: «بحث این است که این اظهارات معمولاً در جایگاه شورای عالی امنیت ملی کشور است. همچنین بحث جنگ و صلح و امثالهم در حیطه اختیارات رهبری در جمهوری اسلامی ایران است و معمولا مباحث کارشناسی هم در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود. کسانی که در این زمینه اظهار نظر می‌کنند لابد اطلاعاتی دارند ولی من فعلا در این زمینه اطلاعاتی ندارم.»

آقا محسن اینگونه اعلام مواضع چه ربطی به مسئولیت فعلی شما دارد!؟

اکبر اعلمی، نماینده پیشین مجلس نیز در واکنش به این اظهارت محسن رضایی نوشت: «آقامحسن درسته که کشورمان آنقدر شیر تو شیر است که جنابعالی هر چند وقت یکبار با لباس نظامی در صحنه ظاهر می‌شوی که بیانگر نظامی بودن شماست و در عین حال؛ کاندیدای ریاست‌جمهوری، معاون اقتصادی رئیسی و این اواخر هم دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستید(!)

اما فکر نمی‌کنم ‌که آنقدر هم شیرتو شیر شده باشد که دبیر شورای عالی اقتصادی دولت ایران مجاز باشد که در این سمت، بدون در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح ملی و حتی مواضع اخیر رهبری، اعلام کند که؛ «طی روزهای آینده، جبهه‌های جنگی جدیدی در جنگ علیه غزه باز خواهد شد» و یا «یمنی‌ها می‌توانند ۵۰۰ هزار جنگجو وارد فلسطین کنند» و یا «نمی‌توان از واکنش جوانان مسلمان جلوگیری کرد!» آخر اینگونه اعلام مواضع چه ربطی به مسئولیت فعلی شما دارد!؟»