عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در گذشته شورای نگهبان یا هیات‌های نظارت که زیرمجموعه شورای نگهبان بودند، تا به امروز بار اصلی رد صلاحیت‌ها و از بین بردن معنای انتخابات را تنهایی به دوش داشتند اما این اولین بار است که هیات اجرایی راسا چنین کاری را انجام می‌دهند و با رد صلاحیت گسترده و حتی رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس را که دست‌چین شده شورای نگهبان و به تعبیری مجلس انقلابی بودند این‌چنین قلع وقمع کرده است. این نشان می‌دهد همانطور که کارشناسان و دلسوزان اعلام کرده بودند، انتخابات و مشارکت پرشوری در پیش نداریم.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با رویداد24 افزود: معتقدم جامعه اساسا از مقوله انتخابات گذشته است و این تحلیل من شهر‌های بزرگ را دربرمی‌گیرد. در شهر‌های بزرگ با پدیده بی‌تفاوتی مواجه هستیم و برای مردم اساسا مهم نیست چه کسی تایید شده یا چه کسی تایید نشده چرا که مدت‌هاست صندوق‌های رای را کنار گذاشته‌اند.

وی پیش‌بینی کرد: میزان مشارکت در حوزه‌های تک‌نماینده چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است. در شهر‌های بزرگ بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و در تهران زیر ۱۵ درصد. فکر می‌کنم میزان مشارکت در همه کشور چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود.

حق‌شناس پیشنهاد داد که نمایندگان مجلس در واکنش به ردصلاحیت‌های گسترده، وزیر کشور را استیضاح کنند و کسی را به جای او بیاورند که به انتخابات باور داشته باشد.