یک عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بازداشتی‌های حوادث دی‌ماه پارسال گفت: آنها به خیابان آمدند و امنیت ملی را تهدید کردند و باید محاکمه بشوند. البته اگر در زندان و... به آنها اجحاف شده، راه باز است و اعمال ماده ۴۷۷، درخواست عفو و گذشت وجود دارد. در شرایط زندان هم اگر متحول شوند، طبیعتا قابل بخشش می‌شوند. بحث امنیت به ویژه برای ایران در شرایطی که دشمنانش دارند تهدیدش می‌کنند به گونه‌ای است که نمی‌توان با آن شوخی کرد.

حسن نوروزی درباره بازداشتی‌های حوادث دی‌ماه سال گذشته که احکام قضایی برای برخی از آنان صادر شده، در پاسخ به این سوال که آیا امکان این وجود دارد که مورد عفو قرار بگیرند یا در احکامشان تجدیدنظر شود، اظهار کرد: به هر حال با امنیت ملی نمی‌شود شوخی کرد. امیرالمومنین می‌فرمایند دو نعمت پنهان است؛ یکی سلامت و دیگری امنیت.

وی تاکید کرد:‌ هرچه که امنیت ما را تهدید کند، چه بحث اقتصادی باشد مثل آنچه که برای آقای مظلومین و همکارش اتفاق افتاد و چه بحث سیاسی باشد، مثل آنچه که برای معاونین محیط زیست در موضوع دوتابعیتی‌ها پیش آمد و چه بحث به هم زدن نظم عمومی باشد که امنیت اجتماعی و سیاسی را تهدید می‌کند، مواردی است که قابل شوخی نیست.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ابراز داشت: اگر کسی حرفی دارد باید در یک نطق آزاد یا در روزنامه و جراید اعتراض خود را بگوید. در مملکت ایران دموکراسی حاکم است و آزادی تمام هست. الان مجلس حرف می‌زند و سخنرانان هم حرف می‌زنند. گاهی اوقات افرادی محکوم می‌شوند ولی در ادامه اعتراض می‌کنند و تبرئه می‌گیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم عنوان کرد: این عده بالاخره به خیابان آمدند و امنیت ملی را تهدید کردند و باید محاکمه بشوند و اگر در زندان و... به آنها اجحاف شده راه باز است، اعمال ماده ۴۷۷، درخواست عفو و گذشت وجود دارد. در شرایط زندان اگر متحول شوند طبیعتا قابل بخشش می‌شوند. بحث امنیت به ویژه برای ایران در شرایطی که دشمنانش دارند تهدیدش می‌کنند به گونه‌ای است نمی‌توان با آن شوخی کرد.

نوروزی در پاسخ به این سوال که در سال ۸۸ با اینکه دامنه اعتراضات عمیق‌تر بود اما حکم برخی از آنان پس از مدتی مورد بازنگری و حتی عفو قرار گرفت. حال آیا برای بازداشتی‌های دی‌ماه هم می‌تواند این امید وجود داشته باشد یا نه، گفت: در آن زمان هم محکومان بعد از گذشت یکی دو سال مورد عفو قرار گرفتند. اینجا هم همین است. اگر متحول شوند طبیعتا عفو شامل حالشان می‌شود. به همین زودی نمی‌شود اما انجام می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: خواهش می‌کنم از همه جوانان، سیاسیون و افراد که قدر نظام و مملکت خود را بدانند. مملکت خوب و درستی داریم و همه اهل قلم و اهل فکر و اندیشه و همچنین حقوق‌دانان سعی کنند نظرات خودشان را در مجلس و شورای شهر و... مطرح کنند و در دولت قرار بگیرند و کار کنند. اگر بحث انتقادی هم وجود دارد در یک فضای باز در یک مقاله برای نمایندگان و دولت و رهبری و قوه قضائیه بنویسند تا اصلاح شود، اما اینکه عده‌ای شعار بدهند به شکل آنارشیسم و هرج و مرج کنند و بعد هم بگویند رضاشاه روحت شاد این نمی‌شود.