دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در خصوص آقای خاتمی که به نظر می‌آید برخی مواضع ایشان کمی رادیکال شده است؛ واقع قضیه این است که آقای خاتمی باید کمی رعایت بکند.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: به عنوان یک فعال سیاسی می‌گویم که علاقمند هستیم که اکثریت مجلس دوازدهم نصیب اصولگراها بشود اما من با یک اختلاف نسبت به بقیه اصولگراها دوست داریم یک اقلیت قدرتمند اصلاح طلب هم در مجلس باشد. وی افزود: برای بالا رفتن مشارکت، نهادهای مختلف کشور مأموریت دارند؛ هم دولت به صورت جامع و هم وزارت کشور هم به صورت خاص. همچنین شورای محترم نگهبان و دستگاه‌های نظارتی و...  می‌توانند بسیار مؤثر باشند در اینکه مردم احساس کنند یک انتخابات آزاد رقابتی قدرتمند پیش رو دارند و باید گفت اینجا مسئله اجرای دقیق قانون، بسیار مهم است. باهنر یادآور شد: شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت‌ها ۳ واژه دارند یک می‌گویند احراز صلاحیت، دوم می‌گویند احراز عدم صلاحیت، سوم می‌گویند عدم احراز صلاحیت یعنی می‌گویند افرادی را ناصالح نمی‌دانند ولی صلاحیت او را هم احراز نکردیم. در حالی که من معتقدم در اینجا باید شورای نگهبان کمی با سعه‌صدر برخورد کند. 

وی آمار مشارکت در انتخابات را به عملکرد شورای نگهبان و وزارت کشور منوط دانست و گفت:‌ همچنین رسانه ملی می‌تواند در این کار مفید باشد تا آدم‌های صاحب نظر مختلف را به رسانه ملی بیاورد، میزگرد بگذارد، مباحثه و مناظره بگذارد و جریانات مختلف سیاسی در برنامه‌ها شرکت بکنند. به گفته باهنر، همه گروه‌های سیاسی و حتی منسوبان به اصلاح‌طلبی در بالا رفتن میزان مشارکت دخیل هستند و باید بیایند پای صندوق‌های رأی تا رقابت شکل بگیرد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اینکه برخی فکر می‌کنند که در مجلس نباید رقیب داشته باشیم در حالی که این اشتباه است. من خود چند وقت پیش خدمت آقای قالیباف عرض کردم. البته زحمت کشیدید به مجلس آمدید و موفقیت‌های خوبی هم داشتید اما دور اولی هست که به مجلس آمدید و از اشکالات مجلس یازدهم آن است یک اقلیت قدرتمند ندارید.