یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، معتقد است این شورا رقیب را بیرون نکرده است.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی نظرسنجی‌هایی که برای انتخابات اخیر انجام شده، بیشترین شانس پیروزی از آن رئیسی است.

وی ادامه داد: برخی از اصلاح‌طلبان به ظریف امید داشتند اما وی از اول گفت قصدی ندارد و روی حرف خود هم ایستاد و عملا هیچ کاندیدای جدی هم نبود. مطرح‌ترین کاندیدا آقای جهانگیری بود که با توجه به عملکرد این دولت، وی هم شانسی نداشت.

این فعال سیاسی گفت: نظر شورای نگهبان برای احراز صلاحیت 7 کاندیدا شوکه‌کننده بود و برخی از داوطلبین کاندیداتوری را اصلا انتظار نداشتیم صلاحیتشان احراز نشود اما کار این شورا بر میزان مشارکت مردم هم تاثیر دارد. البته شورای نگهبان رقیب را از صحنه بیرون نکرد ولی شاید اصلاح‌طلبان شرایط خوبی نداشته باشند.

مقدم در رابطه با احتمال کناره‌گیری تعدادی از کاندیدها به نفع رئیسی اظهار کرد: برخی از این 7 نفر کاندیدای اصلی نبودند و صرفا برای رقابت آمده بودند و در روزهای آینده احتمالا برای رای‌آوری فردی که به آن علاقه‌مند هستند، کنار می‌روند. فکر می‌کنم با نزدیک شدن به روزهای رای‌دهی، با انصراف تعدادی از این کاندیدها که قصد رقابت با رئیسی را ندارند، مواجه خواهیم بود.