عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز شروع اعتراض‌هاست. اگر در گوش خود پنبه کنیم و متوجه اعتراضات نباشیم، مردم که قسم حضرت عباس برای همراهی با نظام نخورده‌اند.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، افزود: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ضعف‌های متعددی روبرو بوده و معتقدم با افزایش قیمت‌ها اعتراض‌های مردمی شکل جدیدی به خود می‌گیرد. نباید خیلی خوش باور باشیم که مردم اعتراضی ندارند. جامعه نسبت به وضع اقتصادی اعتراض دارند. فشار این تحریم‌ها نباید روی قشر خاص باشد بلکه تمام مسئولین باید تحریم‌ها را لمس کنند. وی یادآور شد: «موضوع اعتراض مردم بحق است. معتقدم وقتی مردم نسبت به گرانی، معیشت و بیکاری اعتراض دارند واقعی است و باید به آن توجه کنیم.»

آصفری در پاسخ به اینکه آیا مسئولان فشار تحریم‌ها را حس می‌کنند یا تنها روی دوش مردم است، گفت: «معتقدم کل کشور با تحریم‌ها دست به گریبان است اما تفاوت در پرداخت حقوق‌ها خود یک ناعدالتی است. اولین مسئله‌ای که مجلس و دولت باید آن را حل کند رفع تبعیض در پرداخت حقوق‌هاست. هرچه تبعیض در پرداخت‌ها کمتر شود، فشار تحریم‌ها بر همه یکسان وارد می‌شود. اینکه بازنشسته با حقوق ناچیز بخواهد زندگی خود را بگذراند و بگوییم حق اعتراض نداری اما فلان شخص در فلان مسئولیت متوجه دریافتی او نباشد، عین ناعدالتی است.»