رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان، گفت: انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان «ملل» باشد چون اگر سازمان «دول» (دولت‌ها) شد صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در بدو ورود به نیویورک برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل درباره اهم صحبت‌های خود در سازمان ملل به عنوان صدای مردم گفت: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان ظرفیتی است که می‌توان سخن ملت ایران بیان و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تبیین شود. ما از این فرصت برای رساندن صدای ملت ایران استفاده می‌کنیم. وی افزود: این صدا امروز رساتر از همیشه است چراکه ما سال گذشته پیروزی بزرگی را مقابل جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تصور دشمن این بود که با این تکانه‌ها، درخت تناور انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود غافل از اینکه این محاسبه هم چون گذشته اشتباه است و ملت ایران این مبارزه را پیروزمندانه پشت سر گذاشت.

رئیسی بیان کرد: این پیروزی پیام‌های مهمی دارد که باید تبیین و مشخص شود که ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با تبعیض بی‌عدالتی و مبارزه با فساد حرفی برای گفتن دارد. امیدوارم بتوانم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه که اقتضای این نمایندگی است را بیان کنم. رئیس‌جمهور افزود: سازمان ملل باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان. انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان ملل باشد و اگر سازمان دول شد صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود و بنای ما این است که صدای ملت‌ها باشیم.

زبان گویای مردم خواهم بود

رئیسی بامداد دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک نیز، تعامل با کشورهای جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: بنده به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم.

وی علت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است؛ دیدگاهی که در آن جهان مطلوب جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و عاری از بی‌عدالتی و تبعیض است که در آن کرامت انسان مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های فراوان موجود در جهان در جهت جلوگیری از آفات و بلاهای طبیعی و مصائب ناشی از سیاست‌های سلطه‌طلبانه به کار گرفته می‌شود.

رئیسی دیدار با سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برنامه دیگر سفر خود به نیویورک در راستای گسترش روابط دوجانبه کشورمان عنوان و خاطرنشان کرد: در جریان این سفر در حدی که زمان اجازه دهد، با روسای کشورها و سازمان‌های بین‌المللی دیدار خواهیم داشت. همچنین نشستی با اصحاب رسانه‌های بین‌المللی برگزار و ضمن پاسخ به سوالات ایشان، مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف تبیین خواهد شد.