عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است: متاسفانه از عمر دولت سیزدهم ۲ سال مانده و معلوم نیست قرار است چه بلایی سر کشور و مردم بیاید. چون معلوم است این دولت حتی اگر هم بخواهد کاری هم بکند، به دلیل ناتوانی محض نمی‌تواند برای مردم کاری انجام بدهد.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ ، افزود: دولت سیزدهم نشان داده که دولت کارآمدی نیست زیرا در دولت وزیرانی مسئولیت دارند، که نه شناختی از حوزه مدیریتی خود دارند و نه به قدری توانمند هستند که بتوانند درصدد رفع مشکلات بربیایند. وقتی یک دولت در طول سال بیشتر از ۱۰ مقام در حد وزیر و معاون را به دلیل استیضاح برکناری یا استعفا از دست می‌دهد می‌توان گفت در همان برهه چینش بدنه دولت معیار تجربه و تخصص نادیده گرفته شده است.

به گفته وی، مردم این روز‌ها شدیدا گرفتار شده‌اند و گرانی بیکاری و مشکلات معیشتی اذیت‌شان می‌کند. این شرایط تلخ و نگران‌کننده به این دلیل است که دولت عملاَ دولتی نیست که بتواند به کارآمدی برسد. در واقع وقتی گرانی روز به‌روز بیشتر می‌شود؛ وقتی مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی نه تنها رفع نمی‌شوند بلکه بیشتر و جدی‌تر خودنمایی می‌کنند و وقتی رابطه ایران در نظام بین‌الملل همچنان تنازعی است می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دولت رئیسی بدترین دولت تاریخ چهل و چند ساله جمهوری اسلامی است. متاسفانه از عمر دولت سیزدهم ۲ سال مانده و معلوم نیست قرار است چه بلایی سر کشور و مردم بیاید. چون معلوم است این دولت حتی اگر هم بخواهد کاری هم بکند، به دلیل ناتوانی محض نمی‌تواند برای مردم کاری انجام بدهد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: جوانان کشور شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند. در حالی‌که گرانی افسارگسیخته بیداد می‌کند و حتی اجاره خانه مشکل شده است برای جوانان پیدا کردن شغل مناسب هم دشوار شده است. شرح این شرایط به این معنی است که بحران را با تمام وجود حس می‌کنیم. با این توضیح که در چنین اوضاع بدی دولت مردان اولویت را موضوع‌هایی می‌دانند که از نظر جامعه فاقد اهمیت هستند.

جلالی‌زاده گفت: ما با دولتی روبرو هستیم که بنایش را بر تبلیغات با اظهارات واهی، چون قرار گرفتن قطار روی ریل پیشرفت و ... گذاشته است. در این بین صدا و سیمایی که، چون از بیت‌المال ارتزاق می‌کند باید رویکردی ملی داشته باشد با تهیه خبر و گزارش‌های ساختگی و غیرواقعی بنا دارد دولت ناتوان را دولتی کارآمد معرفی کند که البته غالب مردم به آگاهی لازم رسیده‌اند و این رفتار‌ها را باور نمی‌کنند.‌ ای کاش به جای اینکه هم و غم خود را برای تبلیغ رئیسی و دولتش به کار بگیرند به فکر راه‌هایی برای کاهش مشکلات بودند.

به گفته عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یکسری سیاست‌گذاری‌ها و نفوذ گسترده تندور‌ها در لایه‌های مهم حاکمیتی و همچنین بی‌اعتمادی پررنگ مردم به ساختار شرایطی را موجب شده که احتمال ترمیم فضای فعلی خیلی پایین است؛ مگر اینکه چاره‌ای اندیشیده و کاری شود تا هم شاهد انتخاباتی پرشور باشیم و هم اینکه مردم رغبت رای دادن پیدا کنند.