فتنه 98، فتنه اقتصادی است

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ایسنا گفت: : صحبت از فتنه ۹۸ ناظر به هشدار اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نقشه دشمنان در سال آینده است. با توجه به هشدار ایشان و پیش‌بینی از فتنه اقتصادی مسئولان باید هوشیار باشند که نارضایتی در حوزه اقتصادی برای هیچ قشر و صنفی به وجود نیاید که اگر این اتفاق افتد مسئولیت متوجه آنهاست، چون دشمن به دنبال کشاندن نارضایتی به کف خیابان است. هر دستگاه و نهادی که این نارضایتی را به وجود آورد در پازل فتنه دشمن بازی کرده است.

    


طرح موضوع «فتنه 98» فتنه‌انگاری است

محمد کاظمی، عضو فراکسیون امید مجلس به ایسنا گفت: ما دشمنانی داریم که همیشه در حال توطئه هستند؛ ولی این که خودمان به دنبال چیزی باشیم که معلوم نیست منشاء و مبداء آن کجاست و چه خصوصیاتی دارد، اصلا طرحش به صلاح نیست. باید از کسانی که بحث فتنه ٩٨ را مطرح کردند این سوال را پرسید که دلیل طرح این موضوع چه بوده است؛ به نظر می‌رسد این یک فتنه‌انگاری است. معمولا گروه‌ها و جریانات فکری سیاسی در سال انتخابات اقداماتی علیه هم می‌کنند تا در انتخابات پیروز شوند، ممکن است منشأ طرح این قضیه هم چنین مسائلی باشد. 

    


بررسی ادعای شکنجه  اسماعیل بخشی فردا در مجلس

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی ادعاهای «اسماعیل بخشی»، کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فردا در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه به بررسی مسائل مرتبط با کارگران هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی می‌پردازد. اسماعیل بخشی در جریان اعتراضات کارگران هفت تپه بازداشت شده بود. چند روز پیش پستی در صفحه وی منتشر شد که در آن مدعی شکنجه در مدت بازداشت و شنود تماس‌های تلفنی شخصی خود شده بود.

    


وزرای قاتل!

محمد غرضی درباره علت تمایل وزرای شاخص برای استعفا از دولت به نامه‌نیوز گفت: آقای ربیعی استیضاح شد. آقای آخوندی قصد استعفا نداشت اما برکنارش کردند. آقای قاضی‌زاده نیز استعفا کرد. ما چنین کسانی را وزیر قاتل پول می‌نامیدیم؛ این افراد وقتی دولت دلار و ریال دارد وزیر هستند اما وقتی کفگیر به ته دیگ می‌خورد، صحنه را ترک می‌کنند. وی درباره شایعات استعفای ظریف اظهار کرد: روحانی نمی‌خواهد ظریف برود. استحکام ماندگاری ظریف در دولت از روحانی بیشتر است چون دو سال دیگر دوره ریاست‌جمهوری روحانی تمام می‌شود اما احتمال آن که رئیس جمهور آینده از ظریف برای همکاری دعوت کند، خیلی زیاد است.

    


از ایران دور شو  به اتحادیه عرب برگرد

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه قطری العربی الجدید چاپ لندن، یک منبع رسمی آگاه از مذاکرات قاهره در رابطه با مساله سوریه اعلام کرد که شرط کشورهای چهارگانه عربی (عربستان،امارات، بحرین،مصر) برای بازگشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بر یکی از کرسی‌های اتحادیه عرب در اجلاس آتی که قرار است ماه مارس برگزار شود این است که سوریه موضعی علنی در رابطه با پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور اتخاذ کند و تضمین‌هایی در این رابطه بدهد.

    


هیچ بحثی مبنی بر فیلتر اینستاگرام مطرح نیست

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: اخیرا افرادی که هیچ مسؤولیت رسمی در حوزه فضای مجازی و حوزه‌های مرتبط با آن ندارند درباره شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند که برداشت عمومی از این سخنان «فیلتر» این شبکه است در حالی که اصلا چنین مسئله‌ای مطرح نیست. رییس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس با فضاسازی دانستن طرح فیلترینگ اینستاگرام توسط افراد غیرمسئول، گفت: دادستان کل کشور اعلام کرد که هیچ بحثی برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی در دستگاه قضایی مطرح نیست.