رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: داعش در حال جاگیرشدن در افغانستان و حضور در آسیای میانه است.

سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه دفاع ملی صبح امروز در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا طی سخنانی اظهار داشت: آنچه امروز روشن است این است که دنیا از نظم حاکم بر جهان خسته شده و از هندسه قدرت مأیوس است. کشورهای اروپایی هم از اینکه باید دستورات آمریکا را اجرا کنند خسته شده‌اند.

وی افزود: امروز هندسه قدرت جهانی در حال تغییر است اما غرب آسیا بیشتر در معرض این تغییرات قرار دارد. غرب آسیا منطقه‌ای بسیار زخم‌خورده از بحران‌هایی است که بر آن تحمیل شده است. این بحران‌ها در قالب اشغال، تجاوزگری و تروریسم پدید آمده‌اند.

سردار وحیدی ادامه داد: امروز منطقه تا حدودی توانسته بر بحران‌ها فائق آید. امروز در سوریه در حال گذار از مرحله نظامی به مرحله سیاسی هستیم و‌ در عراق هم دولت پساداعش شکل گرفته است. در یمن آتش‌بس منعقد شده و نشانه‌هایی از صلح هم در افغانستان مشاهده می‌شود و این نشان‌دهنده رو به بهبود بودن اوضاع در منطقه است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: از طرف دیگر، امروز داعش در حال جاگیر شدن در افغانستان و حضور در آسیای میانه است و امروز هنوز صدای طبل جنگ از سوی امارات و عربستان در منطقه به گوش می‌رسد. هنوز معلوم نیست خروج آمریکا از سوریه تا چه‌حد عملی شود اما صرف‌نظر از این موضوع آمریکا امروز در سوریه شکست خورده و دارای نقش دست‌چندمی در این منطقه است.

وی با ابراز اینکه امر‌وز شاهد بهبود اوضاع در منطقه هستیم گفت: هنوز شرارت‌ها در منطقه پایان نیافته و ما از این ناحیه احساس نگرانی داریم. اما امروز جبهه مقاومت در منطقه قدرت گرفته و آمریکا در پیشبرد اهدافش موفق نبوده و ما باید نگران بحران‌زایی‌های بیشتر از سوی آمریکا در منطقه باشیم.