رئیس جمهور گفت:‌ پیدا شدن امید برای کشور فقط با سخن گفتن مهیا نمی‌شود، طرح‌ها باید عملیاتی و اجرایی شوند. به گزارش ایلنا، ابراهیم رئیسی در آئین افتتاح کلان‌ بیمارستان غدیر اظهار داشت: مجموعه غدیر، کلان‌بیمارستانی نه فقط در سطح تهران بلکه در کل کشور است.

رئیسی گفت: در کلان‌بیمارستان‌های «غدیر» و «مهدی» حدود ١٢٠٠ تخت به همراه تجهیزاتی کاملا ایرانی به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد. وی افزود: مسئله بهداشت بر درمان مقدم است. اگر بر روی موضوع بهداشت پرداخته شود، مردم کم‌تر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، توجه به موضوع بهداشت مخصوصا در نقاط غیر برخوردار کشور بسیار مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بهداشت معنوی و بهداشت جسمی با هم مرتبط هستند. در فرهنگ علوی، بر توجه به بهداشت روح و همچنین بهداشت جسم بسیار تاکید شده است. وی گفت: طرح پزشک خانواده می‌تواند از مراجعه غیرضروری مردم به مراکز درمانی جلوگیری کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: مسئله سلامت چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان از اولویت‌های اصلی دولت است.

به گزارش ایلنا، پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد جهت تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد. این بیمارستان دیروز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

کلان بیمارستان مدرن و مجهز غدیر با زیربنای ۶۲۰۰۰ متر مربع در ۵ بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU، NICU، ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری ،دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا  پروژه‌ای مهم در تسهیل هر چه بیشتر فرایند درمان برای بیماران از سراسر ایران اسلامی است.

این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند. با افتتاح این کلان بیمارستان مدرن ۸۲۱ تخت مجهز به مدار ارائه خدمات درمانی کشور افزوده خواهد شد.

 ساخت قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال  با مشارکت چینی‌ها 

رئیس‌جمهور همچنین در آیین افتتاح قطعه ۲، دستور ساخت قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال را با مشارکت چینی‌ها صادر کرد.

به گزارش تسنیم، ‌ابراهیم رئیسی پس از افتتاح قطعه جدید آزادراه تهران ـ شمال، به استان مازندران رفت و ‌قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال را ‌کلنگ‌زنی کرد‌. وی گفت :آزادراه تهران-شمال پروژه ملی و نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران است. رئیس جمهور این طرح را نماد خودباروی، توانایی، دانایی ملت ایران دانست و گفت: در این طرح کار فن‌آورانه و تکنولوژی رقم خورده است و نماد اراده جدی مهندسان و کارگران است.

آزادراه تهران-شمال پروژه ملی و نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران است

رئیس جمهور گفت: فاز ۲ آزاد راه تهران-شمال پروژه ملی و نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران است. وی ادامه داد: این پروژه ملی آن را نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران است. مبارک است که در این ایام این طرح ملی افتتاح می‌شود و به نام غدیر رقم‌ می‌خورد که همه برکات در غدیر است.

صرفه‌جویی در وقت و سوخت، از مزایای قطعه دوم آزادراه تهران - شمال است

سخنگوی دولت نیز در این زمینه گفت:‌ بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال که با تلاش جوانان ایرانی تکمیل شد، نماد ‎خودباوری است. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال که با همت جوانان ایرانی تکمیل شد، نماد ‎خودباوری است. صرفه‌جویی در وقت و سوخت، کم شدن مسافت و ایمنی بیشتر مسیر از مزایای این طرح است که سال‌ها بر زمین مانده بود.»