صبح روز دوشنبه پنجم دی ماه اتفاقی عجیب و کم‌‌سابقه رخ داد. پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که تهران را به مقصد دوبی ترک کرده بود پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و ماموران امنیتی دختر و همسر علی دایی را از هواپیما پیاده کردند.

رویداد24، در این مورد می‌نویسد: خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی که در همان ساعات اولیه نشست اضطراری هواپیما منتشر شد مدعی شد «همسر علی دایی به دلیل همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب در برهه ۲۴ تا ۲۶ آبان و همچنین ۱۴ تا ۱۶ آذر ممنوع الخروج شده بودند هرچند دختر او مشکلی برای خروج نداشته است.»

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی ماهان، کم و کیف این اتفاق را جویا شدیم:

*آیا هواپیمایی ماهان جوابیه‌ای در ارتباط با خبر روز دوشنبه دارد؟

-این موضوع اصلا به ما ارتباطی ندارد که بخواهیم جوابیه داشته باشیم، چرا که موضوع امنیتی است و اصلا به ماهان ربطی ندارد که بخواهیم جواب بدهیم. هواپیما اصلا دوبی نرفته که بخواهد برگردد. هواپیما از تهران عازم دوبی بوده و قبل از خروج از کشور در کیش نشسته است و هواپیما برگردانده نشده است.

تاکید می‌کنم، این دستور مقام قضایی بوده و اصلا به ما ربطی ندارد. طبق پروتکل‌های امنیتی کشور انجام شده و هر ایرلاین دیگری هم بود موظف بود این کار را انجام دهد و نیاز به جوابیه ندارد. اگر قرار باشد نهادی جوابگو باشد، این سازمان هواپیمایی کشوری و نهاد‌های بالادستی کشور هستند. ما ملزم بودیم کاری که از ما خواسته شده بود را انجام دهیم و انجام دادیم.

*اگر خانواده آقای دایی سوار ایرلاین خارجی شده بودند، آیا ایرلاین خارجی هم به همین اندازه تابع دستور‌ها بود؟

-مگر پرواز ریگی نبود که برگردانده شد. به هر حال به هر ترفندی می‌توانند هواپیما را بنشانند. شما وقتی به هواپیما اعلام کنید که شرایط امنیتی است خلبان ملزم است که هواپیما را قبل از خروج از مرز در اولین فرودگاه بنشاند. اتفاقی که برای ماهان هم افتاده است. ما جواب چه چیزی را باید بدهیم؟ یک دستور قضایی صادر شده و خلبان ملزم بوده بنشیند و در فرودگاه هم نشسته است. حالا هر ایرلاین دیگری هم بود باید می‌نشست.

*در مورد ریگی، که یک تروریست بود، می‌دانید که جنگنده‌ها خلبان را تهدید به نشستن کردند و در نهایت خلبان مجبور شد هواپیما را بنشاند؟

-بله، چون در آن مورد خلبان اخطار گرفت، اما نایستاد.

*یعنی ماهان بدون هیچ مقاومتی درخواست را پذیرفت؟

-بله، چون ایرلاین داخلی است. ما نبودیم، زاگرس یا تابان یا کاسپین هم بود باید می‌نشست. آن هواپیما ایرانی نبود و و شرایطش فرق می‌کرد.