تکلیف پالرمو و CFT تا یک ماه آینده مشخص می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ( CFT) پربحث‌ترین لایحه است که امروز برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. پرونده لایحه CFT تا هفته آتی در مجلس بسته و به همراه لایحه پالرمو تا یک ماه آینده در مجمع تشخیص تعیین تکلیف می‌شود.


نامه‌ای به رهبر

سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای با امضای 105 نماینده مجلس شورای اسلامی برای اختصاص 350 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد. وی به ایرنا گفت: نمایندگان طی این نامه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده‌اند تا با اختصاص 200 میلیون دلار برای تجهیز اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به آبیاری نوین و 150 میلیون دلار نیز برای تکمیل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه موافقت فرمایند.

    


امضاهای پس گرفته شده؛ استیضاح‌های منتفی

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد و همه استیضاح‌ها از دستور کار خارج شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با طراحان استیضاح وزرا صحبت شده یا خیر عنوان کرد: همه طراحان اسیتضاح امضایشان پس گرفته‌اند. برای استیضاح وزیر کشور نیز حدود 20 امضاء برای این استیضاح جمع شده بود که همگی امضای خود را پس گرفتند. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رهبری توصیه کردند استیضاحی در این شرایط صورت نگیرد، گفت: من در این باره چیزی نشنیدم.

    


نرده‌های واقعی کجایند؟

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست، وقتی مسئولان در ماشین‌های حفاظتی تردد کرده و به خواسته مردم بی‌توجه باشند، فاصله بین آن‌ها و مردم ایجاد می‌شود. اما اگر مسئولان دنبال کاهش مشکلات مردم باشند، زندگی آن‌ها در سطح مردم باشد و از روحیه اشرافی‌گری و ریاست‌طلبی به دور باشند، این فاصله کمتر می‌شود. به طور قطع نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست بلکه سبک زندگی و معاشرت اجتماعی مسئولان است که فاصله را ایجاد می‌کند.

    


ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند!

جبار کوچکی‌نژاد، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مهر گفت: طبق اظهارات دولتمردان ۷۸ میلیون نفر یارانه دریافت می کنند در حالی که مطابق با اطلاعات مرکز آمار، جمعیت کل کشورمان ۸۱ میلیون نفر است. از سوی دیگر دولت ادعا می کند که یارانه ۴ میلیون نفر چون قضات و افراد دارای حقوق بالا را حذف کرده است، پس چگونه ۷۸میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند و این سوال مطرح است که جمعیت خارج از کشور کجا قرار دارند؟ اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند و اطلاعات آنان چون شناسنامه و کارت ملی‌شان موجود است. ما گزارش‌های خود را به صحن علنی ارائه می دهیم و این افراد بهتر است در آنجا پاسخگو باشند.

    


محکومیت مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج

دادستانی تهران درمورد حکم محکومیت مدیر عامل موسسه ثامن‌الحجج اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «سیدابوالفضل میرعلی فرزند سیدرضا متولد ۱۳۴۳ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل وقت شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج دانش آموختگان سبزوار متهم است به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه و نظایر آن به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا مقابله با آن.»