امام جمعه موقت تهران در اولین خطبه‌ خود گفت: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملّت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد و به لطف خدا، رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نصاب شکست آنها به دو روز رسیده است؛ این اتفاق کمی نیست. همچنین جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقاومت در منطقه تبدیل شده است؛ از حزب‌الله لبنان گرفته تا حشد الشعبی عراق و قوات الوطنی سوریه و انصارالله یمن و مقاومت مردمی در نیجریه و بحرین و ایستادگی مؤمنانه ملّت مظلوم و سلحشور یمن، زنجیره طلایی و سلسله الذهب را در منطقه تشکیل داده است؛ این‌ها حاصل مقاومت است.

به گزارش فارس حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری که به تازگی به عنوان امام جمعه تهران منصوب شده است، در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران ادامه داد: آنچه تا کنون به دست آورده‌ایم حاصل کیمیای مقاومت است. خدا به کسانی که پای پیمان بندگی می‌مانند بشارت می‌دهد و فرشتگان را برای بشارت آن‌ها می‌فرستد. ملّت عزیز ما روزهای تلخ و سیاه تسلیم و سازش با مستکبران را هیچ‌وقت از یاد نخواهد برد. روزهایی که ملت تحقیر شد؛ روزهایی که عظمت ایران توسط حاکمان پلید به حراج گذاشته شد و روزهایی که آزادی در گوشه زندان‌ها ذبح می‌شد، فراموش‌شدنی نیست. روزهای وادادگی فرهنگی و هویتی ملّت را فراموش نمی‌کنیم. روزهای وابستگی و نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست‌های پلید و تبهکار را از یاد نخواهیم برد.

امام جمعه موقّت تهران با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، بر لزوم پرشور مردم در نمازجمعه‌ تأکید کرد.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بهمن امسال باید حماسی‌تر از همیشه برگزار شود، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، باطل‌السحر فتنه‌ها خواهد بود و ملّت ایران، با حضور خود، همواره دشمنان را به خشم آورده است.

وی ادامه داد: ماجرای خروج زبونانه نیروهای آمریکا از منطقه مسئله کمی نیست. البته مواظب سایر توطئه‌ها هستیم ولی اصل خروج آن‌ها و بعد، حضور دزدکی رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا به عراق و سخنی که از سر حسرت گفت مبنی بر اینکه بعد از این همه هزینه باید با ترس و وحشت به عراق بیاییم، نشانه‌های مهمی است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هر نقطه از جهان که می‌روند، جز نکبت و بدبختی چیزی برای مردم آن سرزمین به بار نمی‌آورند، گفت: کاش آن‌ها هیچ‌گاه به منطقه نیامده بودند و کاش زودتر رفته بودند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه ملّت ایران در بخش‌های گوناگون در حال دریافت میوه‌های مقاومت است، تصریح کرد: باید بایستیم و مقاومت کنیم. بهمن امسال ان‌شاءالله بهمنی متفاوت و آکنده از دلبستگی و وفاداری ملّت ایران در سایه‌سار نظام مقدّس بر محور ولایت خواهد بود.