رئیس‌جمهور در جریان هفتمین سفر استانی به خوزستان و در حالی‌که پیش‌ازاین، بارها وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را تکرار کرده بود، گفت: باید سالانه یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد، این نیاز کشور است. به گزارش عصرایران، ابراهیم رئیسی افزود: باید سالانه یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد، این نیاز کشور است، در مجلس هم قانون مصوب شد که سالانه یک میلیون مسکن براساس نیاز ‌مردم ساخته شود و این وظیفه تمامی دولت‌ها بود. اگر دولت‌های قبل یک میلیون مسکن را ایجاد می‌کردند با بحران مسکن ‌مواجه نبودیم.

جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند

رئیس‌جمهور گفت: مردم اهواز نباید مشکل فاضلاب داشته باشند و جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند. با ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، نباید مشکل آب‌وفاضلاب و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد. تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان است. رئیسی هفتم اردیبهشت ماه در بدو ورود به فرودگاه دزفول، گفت: در این سفر پیگیر مصوبات سفر اول به استان خوزستان خواهم بود تا بررسی شود که مسئولان چه کردند. وی افزود: ضمن این که مدیران و مسئولان این حوزه ها بازخواست می شوند تا ببینیم آنچه در سفر اول تصویب شد انجام شد یا خیر. آن چه برای من در آمار و ارائه گزارش ها مهم است، حل مشکل مردم است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: عزیزان مختلفی در استان و چهره‌های شاخصی که از این استان در مرکز حضور دارند، مسائل مختلفی را پیرامون استان به ما اعلام می‌کنند اما به نظرم کافی نیست و آن چه مهم است حضور ما در میدان است زیرا این حضور باعث می شود که مسائل حل شود. تا حل مسائل کار را با جدیت دنبال می‌کنیم. وی با بیان این که خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و دفاع از مرز و بوم کشور است و مردم این استان دین خود را به کشور ادا کردند، ادامه داد: مسئولان نسبت به این استان مسئولیت مضاعف دارند.

وی تاکید کرد: در این دوران تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان است.

پارتی‌بازی و فساد نباید در هیچ اداره‌ای باشد

رئیس جمهور صبح جمعه در آغاز دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم شادگان، گفت: به مدیران همه کشور می‌گویم که نظام و روابط اداری باید سالم باشد و روابط ناسالم، پارتی‌بازی و فساد در هیچ اداره‌ای در کشور نباید باشد.

رئیسی با بیان اینکه این منطقه از خوزستان در شجاعت و شهامت و ایستادگی زبانزد است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی نسل‌های مختلف ما از پیر تا جوان بصیر و آگاه بوده و دشمن و ترفندهای او را به خوبی می‌شناسند و توانایی تشخیص سره از ناسره را دارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خدمات بسیاری شده و کسی نباید منکر این خدمات شود و باید نسبت به آنچه انجام شده شاکر خدا بود، اما باید کارهای اساسی و مجاهدانه‌ای نیز در این دوره با کمک مردم صورت گیرد.