رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی تصریح کرد: اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.

 به گزارش ایسنا، ابراهیم رئیسی دیروز در بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، روسا و مدیران فراجا، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه پلیس کشور، مجموعه فراجا را مجری قوانین مجلس، بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم و رفاه عمومی و ضابط قوه قضاییه دانست و بر تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تامین امنیت پایدار تاکید کرد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش «مهربانی، تدبیر و اقتدار» را ۳ ویژگی ضروری برای فراجا دانست و اظهار داشت: پلیس باید در برابر اشرار، مجرمین، قانون‌شکنان و متجاوزین به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.

وی با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی پلیس و مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی، رضایت الهی را در گرو خدمت خالصانه به مردم و جلب رضایت آنها دانست و تصریح کرد: اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود. رئیس‌جمهور توجه به قانون و قانونگرایی را از ارکان اصلی و مورد اتفاق نظر و اجماع همگانی دانست و تصریح کرد: رمز موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌هایش نیز توجه به اجرای قانون و قانون‌مداری است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش پیش‌بینی و پیشگیری را از مسائل مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: پیشگیری از جرم یعنی شناسایی و مقابله با علل و عوامل وقوع جرم و این مهم فقط مأموریت نیروی انتظامی نیست، بلکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند بسترهای وقوع جرم را در حوزه ماموریتی خود شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.

وی از نیروی انتظامی به عنوان پیشگامان انتظام و امنیت یاد کرد و اظهار داشت: دشمنان با آشوب‌آفرینی تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند، اما ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور هوشیارانه و مقتدر در صحنه آنها را ناکام گذاشتند؛ حفظ این هوشمندی برای تداوم خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها ضروری است.

وی اظهار داشت: امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروی انتظامی در برابر این ناهنجاری‌ها و کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، نقش بازدارندگی دارد که لازمه و مقدمه این نقش‌آفرینی، صیانت از سلامت سازمانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش حمایت دولت از نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد.