ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اطلاعیه‌ای گفته است: «در مواجهه با معضل کشف حجاب نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی رفت بلکه باید به شیوه‌های موثر و کم هزینه روی آورد».

به گزارش انتخاب،‌ بیانیه به دلیل اظهارات مجتبی توانگر، نماینده مجلس شورای اسلامی صادر شده که از وضعیت کنونی اعمال حجاب و قوانین مرتبط با آن و مخالفت شهروندان با حجاب، انتقاد کرده بود.

در این بیانیه آمده است: آقای توانگر اعلام کرده که کمبود قانون درباره عفاف و حجاب وجود ندارد و نیاز به قانون جدید هم نیست! در حالی که در نامه سه صفحه‌ای بهمن ماه سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیح داده شده است که عمده دلایل مشکل عفاف و حجاب، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که افراد ضعیف‌الحجاب را مجرم نامیده و برای آن‌ها دستگیری و محاکمه پیش‌بینی کرده است.

به نوشته این بیانیه، مشکل خلا قانونی در این زمینه، به عامل بروز تنش در سطح جامعه و بین مردم و سردرگمی تصمیم گیرندگان و فرصت طلبی دشمنان و افراد و گروه‌های سیاست‌زده تبدیل شده است. این در حالی است که طرح عفاف و حجاب ستاد این مشکل را با روش‌های نوین و به‌‍روز بدون وقوع هرگونه تنش و درگیری بین مردم و سوءاستفاده سیاسیون فرصت طلب و دشمنان انقلاب با رعایت حجاب و پوشش اسلامی حل و فصل می‌نماید. برپایه اصولی همچون پرهیز از شدت و خشونت و برچسب قضایی زدن، در این طرح جرم بدحجابی به تخلف و بدحجاب به جای مجرم، متخلف تعریف می‌شود و تنش زایی به حداقل ممکن تقلیل می‌یابد و تنها با بی‌حجابی و بی عفتی‌های شدید و پرتکرار و باند‌های فساد و فحشاء، برخورد مجرمانه صورت می‌پذیرد.

در ادامه می‌خوانیم: به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر متذکر شده اند که جلوی سیاسی یا امنیتی شدن مقوله عفاف و حجاب را بگیرد. توجه شما را به بخشی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان جلب می‌نماییم: «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آن‌ها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند.» ... «توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند.» ... «دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم.»

در ادامه پاسخ ستاد امر به معروف و نهی از منکر به توانگر آمده است:‌ اعضای یک حزب سیاسی که در مجلس قدرت دارند و در کمیسیون اقتصادی هم تعدادی از آن‌ها عضو هستند و دیگران را به بی کارنامه بودن متهم می‌کنند، حداقل به این سوالات پاسخ بدهند که طی مدت این سه سال و اندی کدام طرح و مصوبه گره‌گشای اقتصادی را ارائه کرده‌اند؟ چرا مردم این گونه با تورم افسارگسیخته و افزایش نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و دلار آمریکایی بر اقتصاد ما حاکم است؟! برای مبارزه با فساد اقتصادی چه طرحی داده اند؟ به جای پاسخگویی و عذرخواهی در پیشگاه ملت، موضوع حجاب را وسیله‌ای قرار دادید برای پوشاندن ضعف شدید در حوزه اقتصاد! کارنامه خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم طی سه سال گذشته و مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون سیاسی بازی ارائه کنند.