افزایش بودجه وزارت اطلاعات در لایحه پیشنهادی دولت

به گزارش ایلنا، در پی ارائه لایحه پیشنهادی بودجه از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی جدول مربوط به بودجه پیشنهادی وزارت خانه‌ها و نهادهای کشور در قالب جدولی منتشر شد. 

بررسی جداول مربوط به لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده نشان می دهد وزارت اطلاعات که در سال ۱۳۹۷ بودجه مصوبی بالغ بر ۴۴۵۳۲۸۱۹ ملیون ریالی را به خود اختصاص داده بود در لایحه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ با افزایش ۱۳۷۲۵۴۸۵ ملیون ریالی سهمی بالغ بر ۵۸۲۵۸۳۰۱ ملیون ریالی را کسب کرده است.

    


دستگیری عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور 

روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از دستگیری 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان خبر داد. 

در این اطلاعیه آمده است:  این شبکه به بهانه انجام واردات کالا، با اسناد غیرواقعی و جعلی به ثبت سفارش واردات کالا اقدام می‌کردند و بدون آن که قصد واردات کالا داشته‌باشند، ارزهای دولتی را به مقصد دلخواه خود حواله می‌کردند و پس از آن، ارزها را به قیمت آزاد فروخته و از مابه التفاوت حاصله سودجویی می‌کردند.

 87 شرکت صوری شناسایی و تعداد زیادی اسناد و مهرهای جعلی مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی نیز کشف و از خروج 300 میلیون یورو ارز دولتی، جلوگیری شد. 

    


15 کارگر بازداشتی هفت تپه تبرئه شدند

وکیل مدافع کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از صدور قرار منع تعقیب برای ۱۵ نفر از کارگران بازداشتی از سوی شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش خبر داد. 

فرزانه زیلابی به ایرنا گفت: اتهام این ۱۵ کارگر اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی بود. 

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص اتهام‌های انتسابی به علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و چهار کارگر بازداشتی دیگر از جمله اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، فعال اجتماعی در دادسرای شهرستان شوش ادامه دارد.

    


درباره پرونده نماینده سراوان امروز تصمیم‌گیری می‌شود

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه این هیات برای بررسی اتفاقات مربوط به نماینده سراوان، گفت که هیات نظارت امروز (چهارشنبه) در جلسه فوق‌العاده‌ای به تصمیم‌گیری در این باره می‌پردازد. 

محمد جواد جمالی با اشاره به عدم حضور درازهی، نماینده سراوان در این جلسه، گفت: هیات نظارت از آقای درازهی برای حضور در این جلسه دعوت کرده بود، اما ایشان به دلیل کسالت نتوانستند حضور پیدا کنند. در این جلسه فیلم مورد بازبینی قرار گرفت و رئیس گمرک و معاون پارلمانی وزیر اقتصاد نیز توضیحاتی را ارائه کردند.

    


استاد آلمانی برنامه‌ای برای شکایت از درازهی ندارد

«ولفرام بوگارد» استاد علوم کامپیوتر دانشگاه فرایبورگ آلمان درباره سرقت علمی محمدباسط درازهی، نماینده سراوان از وی، به ایلنا گفت: من چند روز پیش از طریق ایمیل از این موضوع مطلع شدم. فایل PDF اثری که از روی کار من دزدیده شده را در اختیار دارم. همچنین مولف مشترک مقاله مورد نظر این امر را تایید کرده است. برنامه‌ای برای شکایت از کسی در این رابطه ندارم، اما مقام‌های مرتبط با مساله «حق نشر» یا «کپی رایت» را از این موضوع مطلع خواهم کرد.