چهارشنبه؛ استیضاح وزیرجهادکشاورزی در مجلس

اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه ( 5 دی ماه) در مجلس انجام می‌شود. طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه «28 آذرماه» با 44 امضا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

    


رنگ‌پاشی روی مصدق

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تخریب تابلوی خیابان «مصدق» به ایسنا گفت: شب گذشته مطلع شدم که عده‌ای روی تابلوی خیابان «دکتر مصدق» رنگ پاشیده‌اند. از شهردار منطقه ۳ خواستم که هرچه سریع‌تر به این مساله رسیدگی کند. چند دقیقه بعد شهردار منطقه عکس‌هایی از نصب تابلوی جدید خیابان مصدق برایم فرستاد و از تلاش برای شناسایی عاملان این اتفاق خبر داد. شورای شهر پنجم برای اولین‌بار خیابان نفت شمالی را به نام دکتر مصدق نام‌گذاری کردند، اما این نام‌گذاری گویا به مذاق برخی‌ها خوش نیامده و نسبت به تخریب آن اقدام کردند.

    


زمان آزادی مرزبانان میرجاوه مشخص نیست

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان درباره آخرین تلاش‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: دستگاه‌ها به جد این موضوع را پیگیری می‌کنند اما زمان آن مشخص نیست. راهکارهایی از سوی مسئولان ایرانی به همتایانشان در دولت پاکستان ارائه شده است. به آن‌ها گفته شده اگر همکاری می‌کنید و برایتان مقدور است که سریعا اقدام کنید اما اگر می‌خواهید که روشی مشترک داشته باشیم ما هم می‌آییم کار خود را انجام می‌دهیم تا اتفاقی برای عزیزان مرزبان ما نیفتد اما آن‌ها خودشان گفتند که ما خودمان این کار را دنبال می‌کنیم.

    


حداد عادل:

روحم از انتصاب پسر باجناقم در صدا و سیما خبر نداشت

غلامعلی حداد عادل در خصوص مدیر شبکه سوم سیما که پسر باجناق وی است، به ایرنا گفت: «علی فروغی»، رئیس شبکه سوم سیما از قوم و خویشی بنده استفاده نکرده و من دخالتی در انتخاب او نداشته‌ام. وی قبل از آن که به این سمت برسد چند سال رئیس بسیج صدا و سیما بوده است، به صراحت عرض می‌کنم نه روح بنده از این که وی رئیس بسیج شده، باخبر بوده و نه من مطلقا اطلاع داشتم که می‌خواهند او را رئیس شبکه سوم کنند. حتی فرزند من که سنش به آقای فروغی نزدیک‌تر است خبر نداشته که در صدا و سیما تصمیم گرفته‌اند فروغی را رئیس شبکه سوم کنند، اما برنامه دشمن در فضای مجازی این است که همه ما را بدنام کند.

    


نظر ضرغامی درباره رئیس بعدی بر قوه قضائیه

عزت‌الله ضرغامی در حساب توییتری خود در باره ریاست احتمالی ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه نوشت: «گمانه‌زنی برای رئیس بعدی قوه قضاییه زود است. معتقدم، قدرت مدیریت از قوه اجتهاد مهمتر است. رئیس بعدی باید توان ایجاد تحول و مقابله با کلیشه‌های حاکم، بر اساس تجربیات کارشناسان متعهد و روش‌های مدرن اداره دادگستری‌ها دردنیا را داشته باشد. مدل میتی کومان هم کماکان کاربردی وروحیه بخش است!»

    


واکنش مثبت آشنا به ریاست احتمالی رئیسی بر قوه قضائیه

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در کانال تلگرامی خود با اشاره به گمانی‌زنی‌ها برای انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه نوشت: رؤسای قبلی قوه قضائیه در چهل سال گذشته معمولا این ویژگی مشترک را داشتند که فقهایی مطرح اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور بودند مدتی را برای آشنایی با ساختار و مسائل این قوه صرف کنند. اگر او به ریاست قوه قضائیه منصوب شود اولین رئیسی خواهد بود که دارای سابقه طولانی قضایی است و از درون قوه قضائیه برخواسته است. جهان چون زلف و خط و خال و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست.