توضیحات وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف مشق شب

وزیر آموزش‌وپرورش پیش از حضور در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده که صبح دیروز(25 آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره حواشی چند روز اخیر پیرامون حذف مشق شب پیش آمده ارائه داد.

محمد بطحایی گفت: همان‌طور که پیش از این گفته شده است ما در زمینه تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد داریم. البته هنوز کاملاً اتفاق نیفتاده است، چون شرایطی را لازم دارد؛ برنامه‌ای که در دست اجرا داریم این است که بخشی از تکالیفی که در مدرسه امکان انجام دارد تحت نظارت معلم صورت گیرد. 

بطحایی افزود: یعنی رونویسی‌ها و دیکته‌ها که گفته می‌شود برای تمرین خوشنویسی و مسائل این‌چنینی است در منزل به تکالیف مهارت‌محور اختصاص پیدا می‌کند. هم‌چنان در منزل تکالیفی داریم، اما ماهیت آن با آن‌چه رونویسی و حفظ کردن مطالب است  فرق می‌کند. در منازل به سمتی می‌رویم که مهارت‌های فردی و اجتماعی را در بچه‌ها تقویت کنیم و انواع و اقسام آن در دستور‌العملی که تهیه کردیم، آمده است.

 وزیر آموزش‌وپرورش افزود: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ماهیت تغییر تکلیف بوده است. خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف ناظر بر توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

    


با اجرای طرح مراقبت در منزل 

صیانت  مالی و حمایت عاطفی بیماران 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این‌که طرح هوم‌کر، مدیریت هزینه برای بیماران و سازمان‌‌های بیمه‌‌گر را درپی خواهد داشت، گفت: این اقدام با جلوگیری از هدررفت منابع، باعث ارائه خدمات به تعداد بیشتری از مردم می‌شود. 

طاهر موهبتی در نشست هم‌اندیشی با مراکز هوم‌کر(مراقبت در منزل) برای اجرای طرح پوشش بیمه‌ای به بیماران مزمن، ادامه داد: این اقدام، بیشتر از مدیریت هزینه، بر کیفیت ابعاد عاطفی بیمار تاثیر گذاشته و تسریع در بهبودی بیمار را در پی خواهد داشت. 

وی با تاکید بر این‌که این طرح در کشور باید به‌نحوی اجرا شود که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند، تصریح کرد: صیانت مالی و جانی از مردم از مهم‌ترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران است، به همین دلیل موظف هستیم با هر اقدامی که به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کند، همراهی لازم را داشته باشیم. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در صورت همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت می‌توان طرح مراقبت در منزل را در سایر رشته‌ها نیز گسترش داد و این سازمان برای رسیدن به نتیجه نهایت تلاش خود را در راستای وظیفه و ماموریتی که برعهده آن قرار داده شده، انجام خواهد داد.

    


با حضور شهردار تهران؛

موزه میراث باستان‌شناسی تهران افتتاح شد

موزه میراث باستان‌شناسی تهران واقع در موزه ملی، با حضور شهردار و تنی چند از اعضای شورای شهر تهران، افتتاح شد. 

پیروز حناچی، موزه میراث باستان‌شناسی تهران واقع در موزه ملی ایران را به همراه احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر و ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افتتاح کرد. این موزه از ۲۳ آذر تا سوم دی‌ماه پذیرای عموم مراجعان خواهد بود و برای بازدید از این مکان نیاز به تهیه بلیت نیست.