رئیس جمهوری  به آنکارا سفر می‌کند

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور عصر چهارشنبه برای دو روز به آنکارا سفر می‌کند. وی برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور را از مهمترین برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: ایده تشکیل این شورا نتیجه اولین سفر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای‌جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط 30 میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کردند.

    


حجت الاسلام نقویان دبیر هیأت عالی گزینش کشور شد

رئیس جمهوری در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان را به عنوان «دبیر هیأت عالی گزینش کشور» منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: در اجرای ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور و براساس پیشنهاد هیأت عالی گزینش، به موجب این حکم جناب عالی را که فردی آگاه، متعهد، دارای تجربیات ارزنده و مشی و منش اعتدالی هستید با تفویض وظایف مقرر در تبصره 2 ماده 5 قانون، به عنوان «دبیر هیأت عالی گزینش کشور» منصوب می‌کنم.

    


پیگیری وضعیت معلمان بازداشتی از سوی وزارت آموزش و پرورش

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پروش درباره آخرین وضعیت معلمان بازداشتی به ایلنا گفت: پیگیر این موضوع در آموزش و پروش هستیم و انشاالله با مساعدت‌های قانونی و تلاش همکاران این مشکل برطرف خواهد شد. علی‌رغم تذکرات، بعضی از همکاران بنده به این تذکر توجه نکردند و در ساعت مدرسه که حق دانش آموزان و متعلق به آنها بوده است دست به تجمع زدند. ما این آمادگی را داریم فضایی را در اختیار معلمان عزیز قرار دهیم که مطالبات و پیشنهادات خود را بیان کنند زیرا معتقد هستیم که باید نظام آموزش و پروش اصلاح شود و این امر با همکاری و همدلی همکاران ما صورت می‌گیرد.

    


موارد غیرضروری در بودجه 98 حذف شود

پروانه مافی، نماینده تهران در مجلس به ایرنا گفت: این نماینده مجلس ادامه داد: این مبلغی که به عنوان بودجه تصویب می‌شود فقط باید برای موارد ضروری، معیشت، رفع تنگناها، پرداخت حقوق و رفع مسائل مردم مصرف شود؛ همه ردیف‌های غیر ضرور باید در این بودجه حذف شود و جایی برای دفاع از اختصاص بودجه به این ردیف‌ها وجود ندارد. وی در خصوص برخی لابی‌گری‌ها برای تخصیص بودجه به حوزه‌های غیر ضروری، گفت: شفاف‌سازی تنها راه جلوگیری از این مساله است، انتظار می‌رود رسانه‌ها حضور داشته باشند و ماده به ماده و ردیف به ردیف بودجه‌های لحاظ شده را به اطلاع مردم برسانند.

    


حاشیه‌های «مستند هاشمی زنده است»

به گزارش ایسنا مستند «هاشمی زنده است» در حالی در دانشگاه تهران به نمایش درآمد که خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از حضور در این مراسم صرف نظر کردند. یکی از عوامل اجرایی این مراسم با حضور در جایگاه درباره علت حضور نداشتن خانواده آیت الله هاشمی بیان کرد: از طرف آقای هاشمی پیامی را برای ما ارسال کردند که در آن نوشته‌اند: «به دلیل اشکالات متعدد و تخریب‌گرایانه علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضرت امام خمینی(ره) شرکت جناب آقای مهندس محمد هاشمی در جلسه دانشگاه تهران منتفی است.»

    


توضیحات دادستان زاهدان درباره آتش‌سوزی در مدرسه‌

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی‌راد، دادستان زاهدان با اشاره به حضور بازپرس ویژه قتل در محل سانحه آتش سوزی این واحد آموزشی در زاهدان که تاکنون منجر به فوت دو دانش آموز شده است، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.