رزمایش مشترک 3 روزه بین نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به اهداف و تاسیسات هسته‌ای ایران، از دیروز بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل آغاز شد.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی  جروزالم پست در این باره نوشت: نیروی هوایی اسرائیل این هفته یکی از بزرگترین رزمایش‌های خود را در سال‌های اخیر با نیروی هوایی ایالات متحده به منظور شبیه‌سازی حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران، برگزار می‌کند.

این رزمایش از سه شنبه (دیروز) آغاز شد و تا پنجشنبه بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل ادامه دارد. این رزمایش شامل پروازهای دوربرد مانند پروازهایی است که خلبانان اسرائیلی ممکن است برای رسیدن به فراز خاک ایران نیاز داشته باشند.

این رزمایش شامل سوخت‌رسان‌ها و همچنین جت‌های جنگنده هر دو نیرو خواهد بود. واشنگتن و اسرائیل توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند که به موجب آن ایالات متحده برای کمک به اسرائیل در زمینه دفاع موشکی در زمان‌های جنگ کمک می‌کند و این دو ارتش در سال‌های اخیر تمرین‌های مشترک هوایی متعددی برگزار کرده‌اند.

با بالا رفتن تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل و ایران اعلام کرده‌اند که ارتش‌هایشان قادر به حمله به یکدیگر هستند.

اسرائیل سطح آمادگی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در طول سال گذشته اقداماتی را برای آماده‌سازی یک گزینه نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است. اسرائیل در بودجه نظامی سالانه خود بودجه‌ای ویژه برای مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران و تمرین راه های مقابله با آن اختصاص داده است.

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن، در دیدار با  مقامات ارشد سنتکام گفت: ما در همه جبهه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، خنثی‌سازی تهدیدات و آماده‌سازی سناریوهای مختلف علیه ایران و سایر تهدیدها در خاورمیانه در یک یا چند عرصه عمل می‌کنیم.