فرمانده سنتکام با بیان اینکه آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد، تاکید کرد: دولت جو بایدن درصدد ارزیابی سیاست فشار حداکثری دو سال اخیر علیه ایران است.

کنت مک کنزی، در گفت‌وگو با شبکه ال‌بی‌سی لبنان، در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها متعهد شده‌اند انتقام خون سردار سلیمانی را بگیرند، گفت: نیروهای مسلح آمریکایی برای هرگونه احتمالی آماده هستند و اگر لازم باشد ما آماده پاسخگویی خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حملات حوثی‌ها علیه عربستان یک اقدام خصمانه است و حمله علیه نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی نمایندگان ایران انجام می‌شود نیز اقدامی خصمانه است و درنهایت این امر به کسی که رویکردش آرامش بیشتر است، کمک نخواهد کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اخیرا با رد هرگونه دخالت ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق، حمله هوایی آمریکا به نیروهای عراقی را نقض حقوق بین‌الملل دانست.

مجید تخت روانچی اخیرا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، به ادعای نمایندگی آمریکا که حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق را به نیروهای مورد حمایت ایران منصوب کرده بود، این پاسخ را مطرح کرد.

وی افزود: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد تلاش کرده است، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از به اصطلاح «گروه‌های شبه نظامی غیر دولتی» در عراق متهم کند که به این وسیله همچون گذشته، قاطعانه رد می‌شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، در هیچ حمله مسلحانه توسط هر نهاد یا فردی علیه ایالات متحده در عراق دخالت نداشته است. به این ترتیب، هرگونه ادعا مبنی بر مشارکت صریح یا ضمنی ایران در حمله به نیروهای آمریکایی در عراق را رد می‌کنیم. چنین انتسابی کاملاً بی پایه و اساس، فاقد اعتبار قانونی و باطل است.