مراسم چهلمین روز درگذشت اسرا پناهی دیروز شنبه در آرامستان علی آباد اردبیل به تنش و نا ارامی منجر شد.  خبرگزاری ایرنا در تشریح اتفاقات دیروز اردبیل نوشت: «آشوبگران که تعداد آنها ۴۰ تا ۵۰ نفر بود میدان بعثت (علی آباد) شهر اردبیل را برای ساعتی ناآرام کردند» ایرنا افزود: «اغتشاشگران پس از خروج از آرامستان علی آباد و بعد از اینکه دیدند مردم آنها را همراهی نمی کنند با سردادن شعارهای ساختارشکنانه تلاش کردند فضای شهر را متشنج کنند که نیروهای امنیتی مانع از گسترش تجمعات شدند. این در حالی است که در خیابان‌های اطراف و منتهی به میدان بعثت، بوق ممتد خودروها شنیده شده و ترافیک سنگینی در این خیابان‌ها شکل گرفت.»

این خبرگزاری از تخلیه سطل های زباله در خیابان ها خبر داد افزود: «با وجود این تنش‌ها، هم اکنون شهر اردبیل در آرامش می باشد و اوضاع عادی است.» دیروز همچنین مراسم تشییع پیکر کمال احمد‌پور از کشته‌شدگان روزهای اخیر این شهر در مهاباد برگزار شد که بعضا به سردادن شعار از سوی مردم همراه بود.

در دیواندره، نیز اعتراضات به بروز درگیری منجر شد و منابع محلی از مجروح شدن  بیش از ۵۰ نفر جان‌باختگان دو تن به نام‌های فواد سواری و حبیب‌الله فتحی خبر دادند.

دیروز همچنین مراسم خاکسپاری حمیدرضا روحی در تهران که به نوشته خبرگزاری فارس با تیر جنگی کشته شده است، در تهران برگزار شد .

فارس در این مورد نوشت: خبر فوت حمیدرضا روحی در اغتشاشات تهران در حالی منتشر شد که برخی منابع او را عضو بسیج معرفی کردند. وی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده است اما در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود. پیگیری های بعدی خبرنگار فارس نشان می دهد وی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده است اما در شب گذشته در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود. عضویت در بسیج برای عموم مردم آزاد است.

برخی شاهدان ماجرا که از اعضای بسیج حاضر در محل واقعه بودند گفتند: پیکر این فرد در حالی که با تیر جنگی هدف قرار گرفته بود، توسط اغتشاشگران روی زمین کشیده می شد که با حضور نیروهای بسیج از دست آنها آزاد شد.

مهاباد؛ تب آلود و ملتهب

خبرگزاری فارس در گزارشی همچنین به حوادث اخیر مهاباد پرادخته است.

در این گزارش آمده: * صبح امروز (شنبه)جمعی از مردم مهاباد در تشییع جنازه فردی که گفته شده از کشته‌های اعتراضات شب گذشته مهاباد است شرکت کردند.

* در پایان مراسم تعدادی از افراد اقدام به سردادن شعار کردند.

* این افراد سپس در محله پشت تپ اقدام روشن کردن آتش و انسداد مسیر تردد ماشین‌ها کردند.

* نیروهای پلیس نیز با حضور در محل تجمع سعی در پراکنده کردن این افراد داشتند.

* این افراد همچنین به یک پایگاه بسیج و منزل یکی از اعضای شورای شهر خسارت وارد کردند.

* این افراد پرچم کشورمان را نیز به آتش کشیدند.