دیروز یک کودک 4 ساله در چاه 50 متری که یکباره ایجاد شد، سقوط کرد و جان باخت. یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا توضیحاتی درباره این حادثه که  در منطقه ۱۵ تهران رخ داد،‌ ارائه کرد.

«مهدی اقراریان» گفت: این حادثه ناگوار در فضای سبزی در حاشیه اتوبان در منطقه ۱۵ اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه این موضوع در شورای شهر تهران در حال بررسی است، ادامه داد: ما در شورای شهر این موضوع را هم از سازمان مدیریت بحران و هم شهرداری منطقه پیگیری کرده‌ایم. باید بررسی‌های فنی صورت بگیرد تا علت این حادثه مشخص شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه چند احتمال درخصوص وقوع این حادثه مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از احتمالات دزدی دریچه است. متاسفانه ما در شهر تهران شاهد هستیم که تجهیزات مدیریت شهری به صورت روزانه سرقت می‌شود. همچنین احتمال فرونشست نیز داده می‌شود. در زیر شهر تهران قنات‌هایی وجود دارد که بعضا این قنات‌ها دچار فرونشست می‌شوند. اقراریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به این احتمالات مطرح شده، موضوع در دست بررسی است و بلافاصله پس از اینکه گزارش شهرداری به دست شورا برسد، قطعا در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مهمترین نکته این است که با نظارت مستمر توسط نواحی و مناطق شهرداری تهران باید از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد. امیدواریم که دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر سهل‌انگاری در وظایفی که شهرداری منطقه برعهده داشته است، صورت گرفته باشد حتما با عوامل این موضوع برخورد خواهد شد. جان شهروندان تهرانی خط قرمز ما است.

کودک دستخوش یک حادثه غیرمترقبه  و نادر شده است

در همین راستا،‌ روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص سقوط یک کودک در حفره فضای سبز یکی از رمپ‌های سه راه افسریه واقع در میدان بسیج توضیحاتی را ارائه کرد. در اطلاعیه این مرکز آمده است: ساعت ۱۸:۴۵ روز یکشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی وقوع یک حادثه در رمپ فضای سبز سه راه افسریه گزار ش می‌شود و به محض اطلاع به شهرداری منطقه ۱۵ مدیران و کارشناسان این منطقه در محل حادثه حاضر شدند و ضمن امدادرسانی، به بررسی ابعاد حادثه پرداختند.

بررسی‌های اولیه این منطقه نشان می‌دهد هیچ چاه حفری و جذبی در محل مذکور وجود ندارد و چاه آبیاری سه راه افسریه در فاصله ۵۰ متری از محل حادثه قرار دارد که فعال بوده و تمام موارد ایمنی لازم در خصوص آن رعایت شده است. محل حادثه نیز روزانه به صورت مستمر از سوی مسئولان و کارشناسان فضای سبز بازدید می‌شده و تاکنون در هیچ گزارشی به وجود حفره اشاره نشده است. کمااینکه ماشین چمن‌زنی تراکتوری روزانه در محل فوق در حال تردد و فعالیت بوده است.

حادثه به نحوی رخ داده که کودک پس از حضور در فضای سبز به یکباره در آن سقوط کرده و یک حادثه غیرمترقبه و نادر رقم زده است. بنابر بررسی‌های اولیه صورت گرفته حفره محل حادثه در کنار میله قنات موسوم به صدرالاعظمی به یکباره ایجاد شده و این رشته قنات‌ها بیش از ۶۰ سال است که غیرفعال بوده و دهنه آن‌ها در سنوات گذشته قبل از احداث سه راه افسریه پر شده است.

رمپ مذکور در سال‌های ۱۳۷۲ احداث شده و شهرداری منطقه در این دوره زمانی به عنوان بهره‌بردار مسئولیت نگهداشت فضای سبز احداثی را برعهده داشته است.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده، به دلیل دلخراش بودن آن تا تعیین ابعاد آن در کنار خانواده متوفی خواهد بود. لازم به ذکر است، مراتب از طریق کارشناسان اداره حقوقی و متخصصان شهرداری در حال پیگیری است و به محض روشن شدن ابعاد حادثه، اطلاعات مربوطه متعاقبا اعلام می‌شود.