دانشجویان دانشگاه شریف دیروز در تجمعی مسالمت‌آمیز به ممنوع‌الورودی دانشجویان اعتراض و از دانشجویان بازداشت شده حمایت کردند.

این تجمع اعتراضی با فراخوان انجمن اسلامی و شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور و سخنرانی برخی اساتید از جمله عادل فردوسی‌پور، آزادگان، اردلان، اجتهادی و شریفی زارچی برگزار شد.

دانشجویان در این تجمع  با سردادن شعارهایی از قبیل «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» ، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی شدند و به بازخوانی سرود «سفر چرا، بمان و پس بگیر» پرداختند.

عادل فردوسی پور در تجمع پرشمار دانشگاه شریف طی سخنانی ضمن اعتراض به خشونت، سرکوب و دستگیری دانشجویان، خواهان آزادی بی‌قید و شرط دانشجویان در بند شد و تصریح کرد: جای دانشجو پشت میله زندان نیست. همه مردم ایران خواهان آزادی بی‌قیدوشرط دانشجوهای در بند هستند. این خواسته حداقلی نه تنها این دانشگاه، بلکه تمام دانشگاه‌هاست.

فردوسی‌پور از حضور نیروهای لباس‌شخصی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: «به زن، زندگی، آزادی احترام بگذاریم.» اظهارات وی با استقبال دانشجویان متحصن دانشگاه شریف همراه شد.

دانشجویان پس از قرائت بیانیه‌ای خواستار، آزادی تمام دانشجویان دانشگاه شریف، رفع ممنوع‌الورودی و فراهم ساختن محیطی امن برای اعتراض دانشجویان شدند.