محسن رضایی:

صحبت کردن برای آیت‌الله‌شاهرودی خوب نیست

محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت سلامتی آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: حدود ۶ ،۷ ماه است شایعات زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص سلامتی ایشان مطرح است، ما این شایعات را قویا تکذیب می‌کنیم. بنابر دستور پزشک معالج صحبت کردن برایشان خوب نیست و باتوجه توصیه پزشک باید احتیاط کنند. در سطح مجمع آیت الله موحدی کرمانی و جنتی حضور دارند و این خلاء را ما پر می‌کنیم.

    


خبری از اجرای SPV نیست

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه خبری از اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا نشنیده‌ایم به مهر گفت: پس از وعده‌های متعدد اروپایی‌ها برای جبران خسارات خروج آمریکا از برجام، تا حدودی در افکار عمومی ایران نسبت به اروپایی‌ها اعتماد شکل گرفته بود اما با طولانی شدن روند اجرای SPV، قطعا به این اعتماد خدشه‌ وارد شده است. متأسفانه هنوز خبر خاصی مبنی بر اینکه قرار است اتفاق خاصی از سوی اروپایی‌ها در این زمینه رخ دهد، نشنیده‌ایم. اروپایی‌ها زمان کمی برای اجرای سازوکار مالی نداشته‌اند و با گذشت حدود هفت ماه از خروج آمریکا از برجام، آنان هنوز به تعهد خود عمل نکرده‌اند.

    


واعظی در واکنش به اظهارات حجاریان:

با اصلاح‌طلبان تندرو روابط خوبی نداریم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌‌و‌گو با تسنیم، در خصوص اظهارات اخیر سعید حجاریان که گفته بود اصلاح‌طلبان با  روحانی ائتلافی نداشتند و رئیس‌جمهور به وعده‌های خود عمل نکرد و او از خودش عبور کرده است و اینکه آیا این سخنان به معنای مرزبندی با دولت است؟  اظهار داشت: دکتر روحانی همواره اعلام کرده مشی من اعتدال است و این را بارها به مدیران و استانداران اعلام کردند که مشی اعتدال داشته باشند.‌ پس آقای رئیس‌جمهور از چیزی عدول و عبور نکرده است بلکه دیگران هستند (نمی‌‌خواهم جواب حجاریان را بدهم) که چنین ذهنیتی دارند. همین الان ما با بسیاری از اصلاح‌طلبان روابط خوبی داریم،  البته ممکن است در این بین عده‌ای نظرات دیگری داشته باشند و خیلی تند باشند و ممکن است روابط خوبی با آنها نداشته باشیم.

    


شناسایی 17 ملک و خودروهای گران متعلق به وحید مظلومین

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین (سلطان سکه) اظهار کرد: پلیس گزارش مبسوطی از شناسایی اموال مظلومین ارائه کرده که حداقل ۱۷ ملک و تعدادی خودروهای گران قیمت از جمله یک دستگاه BMW ۲۰۱۸ که در یک برج‌ مسکونی مخفی  شده بود‌ و همچنین املاکی در کیش شناسایی گردیده است. وی افزود: قرار شده است پلیس ظرف یک هفته آینده گزارش را تکمیل کند، از آنجایی که دادگاه حکم به ضبط کلیه اموال ناشی از جرم وحید مظلومین داده است. ولی در زمانی که پرونده به دادگاه رفت برخی از این اقدامات ناقص مانده بود که این کارها ظرف یک ماه گذشته به سرعت انجام شد. در مجموع پیشرفت خوبی صورت گرفته و امیدوارم ظرف یک هفته و ده روز آینده گزارش نهایی پرونده مظلومین ارائه شود.

    


هوانیروز به دنبال جذب دانشجوی خارجی است

امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش دیروز در اولین همایش هم‌اندیشی تخصصی نخبگان هوانیروز آجا و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مرکز آموزش شهید وطن‌پور بزرگترین مرکز آموزش بالگردی در خاورمیانه است که در گذشته از کشورهای خارجی نیز در آن دانشجو آموزش می‌دادیم و اکنون نیز در صدد هستیم دانشجوی خلبانی از کشورهای خارجی آموزش دهیم. وی با بیان اینکه شرایط سخت تحریمی را داریم و باید تلاش کنیم نهضت قطعه سازی راه اندازی شود چراکه ناوگان بالگردی نیازمند پشتیبانی قطعه‌سازی است، ادامه داد: مشکلات ارزی و سرمایه‌گذاری، طولانی شدن پروژه‌ها و از دست دادن فرصت‌ها از جمله چالش‌های این حوزه است.