نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت برای پوشاندن ضعف‌های خود رو به دوقطبی‌سازی کاذب آورده و نتیجه شعار بانیان وضع موجود چیزی جز کاهش رفاه و آسایش مردم نبوده است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت:  متاسفانه بعد از انتخابات ۱۴۰۰ مسئولان کشور به گزینه‌های دوقطبی حق و باطل و خوب و بد و در نهایت یک جناح سفید و یک جناح سیاه سوق یافتند.

وی افزود: از میان این دو قطبی‌سازی کاذب حجاب اجباری و اختیاری، حامیان وضع موجود و مطلوب  و در حوزه سیاست خارجی حامیان سیاست نگاه به غرب و حامیان نگاه به شرق درآمد. در نهایت این شد که می بینیم عده‌ای می خواستند برجام را آتش بزنند، الآن بیش از همه به آن نیاز دارند و این یعنی شعارها با عمل در تضاد بودند.

پزشکیان تصریح کرد: دولت سیزدهم در انتخابات با حذف‌های حداکثری کاندیداهای رقیب شکل گرفت و از این رو نتوانست پایگاه گسترده‌ای برای خودش فراهم بکند از این رو فقدان آن روح ملی به عنوان پشتوانه دولت، باعث شد تا با دو قطبی‌سازی‌های مصنوعی به ایجاد انسجام در درون خودش دست بزند. اساسا طرح شعار بانیان وضع موجود از این ضعف استراتژیک ناشی می‌شود. به همین دلیل ناتوانی‌ها رو به گسترش و رفاه و آرامش مردم رو به کاهش است.