عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری ایرنا از نظامیان ایرانی در صف برای عرض احترام به سفیر روسیه و نحوه ایستادن وزیر نفت با حواشی فراوانی در شبکه‌های مجازی همراه بوده است.

حضور وزیر نفت در جشن ملی روسیه با توجه به تصرف بازار چین توسط این کشور از موضوعاتی بود که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. کاربری نوشت: «وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران چرا باید در جشن ملی روسیه در سفارتخانه این کشور شرکت کرده و میدان‌داری کند؟ تشریف برده‌اند که بقیه بازار «تصرف شده چین» توسط مسکو را هم به سفیر تعارف بزنند؟»

زبان بدن وزیر نفت و شیوه ایستادن نظامیان ایران در برابر سفیر روسیه نیز دستمایه انتقاد شد و کاربری نوشت: «زبان بدن وزیر نفت ایران و سفیر روسیه در سفارتخانه این کشور حقیقتا مایه شرمساری است. عکس‌هایی که تلخی آن تا سال‌ها در ذائقه و ذهن می‌ماند.»

با این حال موافقان دولت این‌گونه اظهارات را بی‌پاسخ نگذاشتند و با یادآوری عکس‌های معاونین حسن روحانی در سفارت روسیه گفتند که این مراسم هر ساله بوده و مقامات کشورمان در همه سطوح آنجا حضور داشته و تقریبا زبان بدن مشابهی داشته‌اند.

برخی کاربران هم حضور همه مسئولان از طیف‌های مختلف سیاسی را نشانه ضعف دیپلماسی در برابر روسیه تعریف کردند که مربوط به شیوه تعامل روسیه با همه دولت‌های ایران بوده است. اختلافات در مورد این جشن در فضای مجازی بالا گرفته و لوان جاگاریان، سفیر روسیه تهران باز هم در متن این حاشیه‌‌هاست.