دادگستری یزد می‌گوید خبر مربوط به مشکوک بودن مرگ یک دانشمند هوا فضا صحت ندارد و فرد مذکور «کارمند معمولی یک شرکت صنعتی» بوده است.

در برخی منابع خبری، ایوب انتظاری دانش‌آموخته مهندسی هوا فضا از دانشگاه صنعتی شریف و مسئول چند پروژه بزرگ در پردیس فناوری یزد معرفی شده که هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.

بر اساس آگهی منتشر شده از سوی انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، تاریخ درگذشت ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» نامیده می‌شود، ۹ یا ۱۰ خرداد بوده است.

منابع اسرائیلی، هم خبر مرگ مشکوک یک متخصص ایرانی در صنعت هوافضا را منتشر کرده‌اند  و یک اکانت منسوب به سازمان‌های امنیتی اسرائیل به شکل تلویحی مدعی ترور یک متخصص ایرانی در امور هواوفضا شده است.

خبرگزاری صداوسیما در واکنش به انتشار این خبر نوشت:

خبر منتشر شده در برخی پیج‌ها و رسانه‌ها مبنی بر فوت مشکوک یک دانشمند هوا فضا صحت نداشته و فرد مذکور، کارمند معمولی یک شرکت صنعتی بوده و به جهت بیماری در بیمارستان فوت کرده است.

یکی از بستگان وی برای مطرح کردن خود در فضای مجازی، این شایعه را اولین بار در پیج خود منتشر کرده و باعث بازنشر گسترده آن در پیج‌های استان و متعاقبا در سطح کشور شده که با فرد مذکور برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

با این حال در شبکه‌های اجتماعی عکسی از مهران فاطمی، استاندار یزد، منتشر شده که با حضور در منزل خانواده انتظاری و اهدای لوح‌، با آنها ابراز همدردی کرده است. در این لوح، از ایوب انتظاری به عنوان «شهید راه علم و اقتدار کشور» یاد شده است.