یک فعال سیاسی معتقد است سیاست‌خارجی دولت با شیوه حکمرانی در داخل متفاوت است و این تضاد کمکی به بهبود وضعیت معیشتی مردم نمی‌کند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: سیاست ما در داخل کشور، سیستمی است که به ناچار باید با نیروهای جهانی هماهنگی داشته باشیم. مثلا مصرف بنزین و برق و گاز در کشور حساب نشده‌ است. وقتی کشوری مصرفی است باید مراودات خود را با کشورهای دیگر سامان دهد اما کشورمان به دلیل روحیه انقلابی‌گری با قدرت های دنیا سازگار نیست.

وی افزود: ما هویت خود را به درستی تعریف نمی‌کنیم. در سیاست‌های خارجی خود به طور دیگر عمل می‌کنیم و در داخل توقع دیگری داریم. این سیاست خارجی با بهبود معیشت مردم سازگاری ندارد و سال‌ها است که این رویه ادامه دارد. سیاست داخلی و خارجی ما هیچ گونه سازگاری یا یکدیگر ندارد، اگر بخواهیم در جهان، کشوری انقلابی باشیم و با این هویت شناخته شویم، باید در داخل کشور ساماندهی انقلابی داشته باشیم و از این حالت درهم و آشفته دربیاییم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از سیاست اقتصادی دولت در توزیع یارانه گفت: یارانه نقدی یک مُسکن است ولی مدتی دیگر بودجه‌های دولت شدیدا دچار تورم شده و دولت در پرداخت یارانه ناتوان می‌شود و از پس آن برنمی‌آید.

هاشمی طبا تصریح کرد: برای مثال در روزهای آینده برنامه دولت برای قیمت دلار در بازار ارز آزاد چه خواهد بود؟ برای تامین یارانه نقدی باید نفت بفروشیم و برای فروش نفت باید به دنبال سازش‌کاری با دنیا برویم اما آیا سیاست خارجی ما در این راستا اقدام می‌کند؟ الان در وضعیتی قرار داریم که نفت کمتر و ارزان‌تر می‌فروشیم، بنابراین در معادلات ارزی دچار مشکل می‌شویم. این موارد به سادگی قابل حل و فصل نیست. تاکید می‌کنم که اگر سیاست خارجه انقلابی در پیش گرفته‌ایم باید در داخل کشور نیز همین سیاست پیش گرفته شود و به عبارتی دیگر سیستم سهمیه‌بندی و یارانه‌ای در داخل کشور پیاده شود.

این فعال سیاسی افزود: پیش بینی می کنم تورم شدید در راه است . کمبودهای بسیاری در کشور وجود دارد و اگر حتی ۵ درصد کمبود کالا در بازار مشاهده شود، قیمت کالا حداقل ۵۰ درصد بالا می‌رود.