فعال سیاسی اصلاحطلب گفت معتقدم برخی دولتمردان هنوز در فضای انتخابات سیر می‌کنند و از آن بیرون نیامده‌اند.

به گزارش ایلنا، احمد شیرزاد عنوان کرد: «در فضای انتخابات فرد مسئولیتی بابت گفته‌هایش ندارد و انتقاد کردن هم مالیاتی برایش صادر نمی‌شود و صورت حسابی برای شخصی که بی‌حساب و کتاب تحلیل‌های نه چندان درست اقتصادی و سیاسی می‌دهد،  نمی‌آید.»

وی با اشاره به اینکه بعد از انتخابات همین که آقایان مسئولیت می‌گیرند آن زمان دیگر باید حرف‌هایی که می‌زنند کارشناسی و حساب شده باشد، افزود: «من تعجب می‌کنم آقای رئیسی به عنوان یک انسان صریح‌النفس چه نوع گفتمان و صحبتی است که مطرح می‌کند؛ بله در ۴ سال گذشته تورم بالا داشتیم، البته نه تورم ۶۰ درصد اما به هرحال تورم بالا داشتیم و همه هم این موضوع را قبول دارند، ولی چرا به ۴ سال پیش‌تر از آن نگاه نمی‌کنند که تورم تقریبا زیر ۱۰ درصد بود؟ همین روحانی که امروز از او نقد می‌کنند ۲ دوره با رأی بالای مردم ریاست کرد آن زمان برجام و مذاکرات در حال پیشرفت بود و شرایط کشور به سمت نرمال می‌رفت.»شیرزاد گفت: «اگر آقایان امروز بسیار رندانه ژست کارشناسی می‌گیرند و می‌گویند اعلام کردن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و تثبیت آن اشتباه است، من سوال می‌کنم آن زمان کجا بودند؟ کدام بیانیه را دادند که بگویند این کار اشتباه است. کدام تشکل سیاسی را داشتند که موضع‌گیری کند و بگوید این کار را نکنید و قیمت ارز را آزاد کنید. این آقایانی که امروز عنوان اقتصاددان دارند و می‌گویند تصمیم دولت قبل اشتباه بوده و مرتب هم صداوسیما صحبت‌های آقای جهانگیری را پخش می‌کند و تنها جایی که آقای جهانگیری، جهانگیری است در صدا و سیماست است، بیایند بگویند آن زمان چه گفتند و چه کردند؟ همه‌شان ساکت بودند و رضایت داشتند به آن اتفاقی که می‌افتد، به دلیل این‌که کسی نمی‌دانست این سقوط ارزش ریال تا کجا ادامه پیدا می‌کند و احساس عمومی این بود که باید جلویش گرفته شود که البته تبعات خودش را هم داشت.»

این فعال سیاسی افزود: «خوش‌شانسی دولت آقای رئیسی این بود که به دولت جدید آمریکا خورد. سوال این است امروز که دست به کمر می‌زنند و می‌گویند ما یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم، آیا این نتیجه تمهید ویژه‌ای بوده است؟ آیا تحریم‌ها را  دور زده‌اند؟ کیست که نداند چین در صف خرید قرار گرفته است و برخی از کشورهای دیگر خرید نفت می‌کنند و این کار با اغماض آمریکایی‌ها رو به رو شده است در صورتی که یک قطره نفت تا این اواخر دولت آقای روحانی نمی‌خریدند.»