یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: قدرت‌طلبان، دنبال کسب قدرت بیشتر هستند و در ذهنشان این است که تمرکز قوا ، راه‌حل مشکلات کشور است.

حسین کنعانی مقدم، دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد: هندسه سیاسی کشور هرازچندگاهی دچار تغییرات می‌شود، خصوصا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ما شاهد صف‌آرایی‌هایی هستیم که ناشی از نگاه از جناح حاکم بر ساختار سیاسی کشور است. تا کنون اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دو رقیب اصلی سیاسی ایران بودند و مدتی نیز مستقل‌ها و اعتدالی‌ها وارد رقابت شدند .

وی افزود: هنوز، دو پایه اصلی سیاسی که اصلاح‌طلب و اصولگراها هستند با شدت و ضعف در سیاست حضور دارند اما جریان جدیدی ورود پیدا کرده و به دنبال ایجاد یک فضای جدید سیاسی در کشور است و این افراد عمدتا کسانی هستند که اسم ‌آنها را باید قدرت‌طلب گذاشت که به دنبال کسب قدرت بیشتر هستند و در  ذهنشان این است که تمرکز قوا ، راه‌حل مشکلات کشور است.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: به همین دلیل، دنبال تمامیت طلبی و تمامیت‌خواهی و قدرت‌طلبی هستند و یکه تاز میدان رقابت شده اند. البته ممکن است تا مدتی موفق باشند اما به محض این که ناچار شوند که به آرای مردمی رجوع کنند آن زمان مردم به راحتی به این افراد و با نگرش رای نمی‌دهند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی افزود: جریان اصولگرایی، دیگر نمی‌تواند با «شعاردرمانی» خود را مدافع انقلاب، اسلام و کشور و میهن معرفی کند و اگر نتواند خود را متناسب با مطالبات مردم تطبیق دهد و مشکلات مردم را حل نکند،  طبیعتا توسط مردم کنار گذاشته خواهند شد و روانه موزه تاریخ خواهد شد.

کنعانی مقدم گفت: جریان اصولگرایی اگر بتواند سرمایه و اعتماد اجتماعی را بازگرداند، قاعدتا  قادر است حرف اول و آخر  را در گام دوم انقلاب بزند. البته تحقق این هدف ، بسیار دشوار است زیرا نیازمند آن است که درون جریان اصولگرایی آسیب‌شناسی انجام شود و کسانی که در مسیر انقلاب و مردم قرار دارند بمانند و افرادی که در این مسیر نیستند از اردوگاه اصولگرایان ، حذف شوند.

وی افزود: کسانی که تفکر «قدرت برای قدرت» را دارند بدانند که مردم آنها را تحمل نخواهند کرد و از کسانی حمایت خواهند کرد که به ایده «قدرت برای خدمت» ، باور و پایبندی دارند.