عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: امیدوارم تجربه شهرداری تهران در دوره ریاست فعلی آقای قالیباف در مجلس تکرار نشود و ایشان که روزگاری از خیابان بهشت نگاه‌شان را به پاستور دوخته بودند، حالا هم به جای نگاه به پاستور در همان بهارستان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند.

حجت نظری در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص هجمه‌های اخیر رئیس مجلس به دولت و بانک مرکزی، گفت: ظاهراً با توجه به صحبت‌های آقای قالیباف در محافل عمومی و غیرعمومی، مشخص است که ایشان به طور جدی به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌اندیشند. به‌نظر می‌رسد باور آقای قالیباف در مورد خودش این است که فردی اجرایی است و مجلس نهادی نیست که بتوانند خودش را در آن نشان دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اولین نکته این است که اگر باور شخصی ایشان این است مسندی که در حال حاضر بر آن تکیه کرده، جایگاه مناسبی برای او نیست و در عین حال، حاضر به ترک آن هم نیست، نمی‌توان واژه‌ای درخورتر از خیانت به آن اطلاق کرد. ایشان کمتر از یک‌سال پیش و پس از چند سال نقد و هجمه علیه مجلس دهم و دولت تدبیر و امید که توسط جریان اصولگرا انجام شد، به عنوان سرلیست این جریان در تهران با وعده‌هایی به مجلس وارد شد که تاکنون نه تنها هیچ کدام از آنها محقق نشده، بلکه اوضاع بدتر از قبل هم شده است. کدام قانون را اصلاح کرده که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند؟

از نمایندگان این دوره تحلیل‌های شاذی شنیده‌ شد

وی ادامه داد: عمده صدایی که از مجلسی که آقای قالیباف رئیس آن است شنیده‌ایم، مطالبه خودروی شاسی بلند یا مشخص کردن حد فاصل رشوه با شیرینی بود. البته در این میان تحلیل‌های شاذی هم شنیدیم که شیعیان میشیگان عامل پیروزی بایدن بودند، آن‌هم از کسی که خودش تحصیل‌کرده آمریکا است. سوال اساسی این است که آیا همین جنس عقاید و گفتار قرار است دولت را به دست بگیرد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور طبیعی زمانی که شخصی سودای ریاست جمهوری در سر داشته باشد،‌ مدام تلاش می‌کند که آن جایگاه را از منظر کسی که برای آن برنامه دارد،‌ نقد کند و بسیاری از فعالیت‌هایش معطوف به رسیدن به آن جایگاه برنامه‌ریزی می‌شود و اگر این برنامه‌ریزی را حذف کنیم، احتمالاً‌ جنس فعالیت‌های رئیس مجلس تغییر خواهد کرد. مشخصاً‌ نوع حضور رئیس مجلس در استان‌ها و محافلی که به‌طور مستقیم با وظایف او تجانس چندانی ندارد، مؤید همین تحلیل است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرد: مجلس به عنوان سیاستگذار،‌ قانونگذار و ناظر بر تمام امور کشور این حق را دارد که در مورد امور اجرایی اظهارنظر کند و هر کجا که نقص و ایرادی می‌بیند، به عنوان تذکر به دولت مطرح کند اما مخاطب آگاه و کاملاً‌ هوشیار است و متوجه خواهد شد که حرفی که مطرح می‌شود، آیا صرفاً در راستای ایفای وظایف نمایندگی است یا سوداهای دیگری را هم به همراه دارد.

عملکرد این دوره  مجلس  ضعیف‌تر از تمام ادوار است

نظری اضافه کرد: امروز متاسفانه شاهد آن هستیم، جریانی که تندترین هجمه‌ها و انتقادات را به مجلس قبل داشت وارد خانه ملت شده، اما در عمل آنچه که انجام داده تا این لحظه به مراتب ضعیف‌تر از تمام ادوار مجلس است.  تا جایی که حتی صدای خود نمایندگان نیز درآمده و اخیرا یکی از نمایندگان از در راس امور نبودن مجلس گلایه داشت. حتی به‌جرات می‌توانم ادعا کنم اگر در دو مرحله، رهبر معظم انقلاب ورود نمی‌کرد و نهیب نمی‌زد، مجلس امروز کارنامه‌ای به مراتب بدتر از همینی  که هست، داشت.

قالیباف چه برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور دارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: آقای قالیباف چه برنامه‌ای برای کشور و حل مشکلات آن دارد؟ اگر برنامه دارد بهترین زمان همین حالاست که در ریاست مجلس حضور دارد. مگر غیر از این است که ایشان وعده بازگرداندن مجلس به راس امور را داده بود؟ پس چرا از راس امور، مشکلات کشور را حل و فصل نمی‌کند؟ و اگر خود را شایسته فعالیت باعنوان رئیس یا نماینده مجلس نمی‌داند، اساسا چرا وارد این عرصه شده است؟