دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، درخصوص احتمال عدم حضور رئیسی و اجماع اصولگرایان بر سر قالیباف، گفت: به نظر من فقط آقای رئیسی می‌تواند چنین اجماعی ایجاد کند و اصولگرایان روی کاندیداتوری قالیباف به اجماع نمی‌رسند.  حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: اگر همه جریان اصولگرایی  به این اجماع برسند که آقای رئیسی وارد جریان شود و همه کمک کنند یک ائتلاف درون جریانی شکل بگیرد، به نظر می‌رسد آقای رئیسی باید به این موضوع فکر کنند؛ در غیر اینصورت باید فضا را باز کنند و ایشان از کسی که می‌تواند مسائل و مشکلات اجرایی کشور را حل کند، کمک و حمایت کند.

کاندیدای تکراری نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است

کنعانی مقدم پاسخ به پرسشی پیرامون حضور چندباره برخی کاندیداهای تکراری که در گذشته آرای اندکی هم از مردم کسب کرده‌اند، گفت: این اتفاقا نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است که نمی‌تواند نیروهای جدید و قدرتمندی را برای انتخابات‌های مختلف وارد عرصه کند و همواره سعی می‌کند از اندوخته‌های خود بهره بگیرد. کسانی که به صورت تکراری وارد انتخابات می‌شوند دو حالت دارد یا خودشان تمایل دارند یا احزاب و گروه‌ها هستند که آن‌ها را دعوت می‌کنند. وی ادامه داد: یک مساله مهم این است که عرصه انتخابات ریاست جمهوری فقط عرصه پیروزی و شکست نیست. اینکه افراد فرصت پیدا می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی و برنامه‌های تلویزیونی، حرف‌ها، دغدغه‌ها و نظرات خود را نسبت به سیستم برنامه‌های مدیریتی کشور مطرح کنند، یک موقعیتی است که کسی حاضر نیست از آن بگذرد.

سران قوا نامزد انتخابات نشوند

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسشی پیرامون کاندیداتوری ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است. همچنین عدالت سیاسی و تبلیغاتی در چنین شرایطی رعایت نخواهد شد به این علت که روسای قوا فرصت و دسترسی‌شان به رسانه‌ها و سفرهای استانی خیلی بیشتر از دیگران است و این می‌تواند سوال‌های جدی در بحث انتخابات مطرح کند.